“לירות בו במצח”: נתניהו ומזכירו הציגו לשרים תיעוד ההסתה נגדו

השרים בישיבה גינו את ההסתה בחריפות • מירי רגב: "זה כבר מאוחר מדי. ההסתה נגד ראש הממשלה עברה כל גבול, גם נגד משפחתו" • סמוטריץ'. "כל מה שעצרו זה אישה שזרקה ליועמ"ש דאז 'פרשת משפטים בושה'" • בן גביר: "אישה ששלחה כדור לנפתלי בנט נכלאה"
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשפ"ד / 14.07.2024 14:05

במהלך ישיבת הממשלה הציגו היום (ראשון)  ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה יוסי פוקס, לשרים סרטון המתעד את ההסתה ברשתות החברתיות נגד נתניהו.

זאת לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת הבחירות בפנסילבניה.

בסרטון הוצגו קטעי וידיאו עם ציטוטי הסתה ואיומים: “נתניהו בוגד, הוא שטן, זה סרטן”.

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה בישיבה: “זה כבר מאוחר מדי. ההסתה נגד ראש הממשלה עברה כל גבול, גם נגד משפחתו”.

רגב תקפה בישיבת הממשלה את היועמ״שית: “בגלל כתבה של דרוקר מיד חוקרים את כולם, אבל כשיש איומים ברצח על ראש ממשלה ושרים לא קורה כלום. צריך לזמן אותה לשימוע!

“יש צבר של הסתות נגד ראש הממשלה. בדמוקרטיה לא שורפים כבישים, לא שמים לראש הממשלה תמונה עם דם על הידיים, אנחנו במציאות בלתי אפשרית – הרבה אחרי המאוחר מדי”.

שרים נוספים גינו גם הם בחריפות את ההסתה נגד נתניהו.

השרים עידית סילמן ועמיחי שיקלי, הטילו אחריות על  היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וקראו לפיטוריה. סילמן תקפה: “זו אוזלת יד של מערכת האכיפה”.

השר שיקלי: “צריך לפטר את היועמ”שית רק על הנושא הזה בלבד שראש הממשלה ושרים מאויימים ויש אכיפה בררנית”.

השר יריב לוין: ״זה נס שלא התרחש עד עתה מה שקרה בארצות הברית. הזהרנו שזה מה שיכול לקרות אצלנו. מערכת המשפט הפקירה את ראש הממשלה!״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. “כל מה שעצרו זה אישה שזרקה ליועמ”ש דאז ‘פרשת משפטים בושה'”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “אישה ששלחה כדור לנפתלי בנט נכלאה”.

שר החקלאות אבי דיכטר טען: “שיקמתי את היחידה אחרי הרצח ואני אומר שההסתה היום חמורה מלפני רצח רבין”.

השר בן גביר: ״הגיע הזמן לעשות שימוע לגורמים שמונעים כתבי אישום, מונעים אכיפה ומאפשרים הסתה. נעמה לזימי תועדה מציתה – עבירה חמורה והיועמ״שית לא מאשרת חקירה. אם זה היה אנחנו, למישהו יש ספק שהייתה חוקרת יום למחרת?”

השר שיקלי: “התשובה זו הדחת היועמ״שית. אמרתי את זה גם לפני שבועיים”.

ראש הממשלה: “יש כאן נרמול ההסתה”.

השר משה ארבל דרש להרחיב את הדיון גם על איומים נגד ראשי ערים: “רק בשבוע שעבר ירו בבני משפחה של ראש מועצת ערערה בנגב. לשמחתי מעטפת ההגנה על ראש הממשלה טובה לעומת ראשי ערים מאויימים. לומר ‘אשם’ על ראש ממשלה זו לא הסתה. זה לא נעים אבל הסתה זה לא. לצערנו יש מספיק אמירות מסיתות וצריך להתמקד בהן. ולאכוף אותן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות