‘ההסתה נגד נתניהו קרובה למימוש’: תגובות השרים לניסיון ההתנקשות

ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ גורר תגובות משרי הממשלה • "מסע הסתה זהה להחריד מתנהל נגד ראש הממשלה נתניהו ונהנה מחיסיון מלא של היועמ”שית ומערכת אכיפת החוק"
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשפ"ד / 14.07.2024 11:07

ניסיון ההתנקשות אמש (שבת) בנשיא ארה”ב לשעבר המתמודד בבחירות לנשיאות דונלד טראמפ גרר תגובות נרחבות גם מהמפה הפוליטית בישראל.

שרי הקואליציה מיהרו להשוות בין ההסתה בארה”ב נגד טראמפ וניסיון ההתנקשות, למסע ההסתה נגד ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו – והאשימו את גורמי אכיפת החוק ברשלנות.

שר התפוצות עמיחי שיקלי כתב בחשבון הטוויטר שלו: “ניסיון ההתנקשות בנשיא טראמפ הוא תוצאה ישירה של מסע ההסתה והדה-לגיטימציה המופרע נגדו. בישראל מסע הסתה זהה להחריד מתנהל נגד רה”מ נתניהו ונהנה מחיסיון מלא של היועמ”שית ומערכת אכיפת החוק אך ורק מכיוון שהוא מגיע מהכיוון ‘הנכון’. חרפה”.

שר התקשורת שלמה קרעי כתב: “ניסיון ההתנקשות בנשיא טראמפ מגיע לאחר הסתה בלתי פוסקת נגדו בארה”ב. בישראל המצב חמור שבעתיים. ההסתה החמורה נגד ראש הממשלה, רעייתו ובנו, קרובה למימוש יותר מאי פעם. כל זה בחסות היועמ”שית והפרקליטות שממשיכים ללטף את אותם מסיתים ולעודד אותם בהסכמה שבשתיקה. לא תוכלו לרחוץ בנקיון כפיכם!”

שרת ההתיישבות אורית סטרוק  אמרה ב’קול ברמה’:  “מוטרדת ממה שהתרחש עם טראמפ עם ההקשר לגבינו בישראל. יש איומים משמעותיים על ראש הממשלה נתניהו שחייבים לטפל בהם”.

לדבריה, “אם היו כאלו איומים מצד ימין כבר מזמן היו פה מעצרים מינהליים. יש הסתה ממש לפגיעה בנתניהו ושום דבר לא קורה”.

סטרוק ציינה בחשבון הטוויטר שלה: “ההסתה להתנקשות ברוה”מ: כבר לפני שבועיים ביקשתי שנקבל בממשלה סקירה מראשי מערכות האכיפה והמודיעין על מדיניות הטיפול בנושא. לעת עתה נראה שלא ננקטים צעדים מספקים”.

שר האנרגיה והתשתיתיות אלי כהן: “ניסיון ההתנקשות הוא תמרור אזהרה בוהק עבור אלו המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו, ואלו ששותקים על כך”.

שר החינוך יואב קיש כתב בחשבונו: “לאור כל ההסתה והשנאה שאינם מטופלים, התנהגות שחוצה את כל הגבולות (חבל תלייה, נמחה את זכרו..) ללא שום טיפול ממערכת אכיפת החוק – לא יכול להתעלם מהמחשבה שזה יכול לקרות שוב בישראל”.

גיא לוי, דובר תנועת הליכוד צייץ: “ההסתה בארה״ב שהובילה לניסיון ההתנקשות בטראמפ, עדינה לעומת מסע ההסתה המטורף והמסוכן נגד ראש הממשלה נתניהו. מסע ההסתה הזה המתנהל כבר כמעט שנתיים, במימון של מאות מיליוני דולרים, מובל על ידי גנרלים לשעבר, חברי האליטה אחוזי העמוק וחלקים גדולים בתקשורת הישראלית.

“ההסתה הזו מתאפשרת תחת החסינות שהמסיתים זוכים לה מהיועמ״שית וגורמי אכיפת ואף בעידודם המופקר של חברי האופוזיציה. אם זה יקרה אצלנו, הדם יהיה רק על ידיהם!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות