רצחו כדי להפחיד את ראש העיר: החולייה נעצרה, הראש נרצח בכלא

השב"כ והמשטרה פענחו רצח שמטרתו הייתה להטיל מורא ופחד על ראש העיר הנבחר של מע'אר - שבועיים לאחר הבחירות • ראש חולייה נמצא מת בתאו בכלא שיקמה • כך בוצע הרצח של פטין קיזל, צעיר בן 33 תושב מע'אר, בן דודו של ראש העיר
חיים טוויל
ח' תמוז התשפ"ד / 14.07.2024 09:48

השב”כ והמשטרה פענחו רצח שמטרתו הייתה להטיל מורא ופחד על ראש העיר הנבחר של מע’אר; נעצרה חוליית חיסול מארגון הפשיעה אבו לטיף החשודים בתכנון וביצוע הרצח והוגש כתב אישום

במסגרת חקירה משותפת של שב”כ וימ”ר צפון במשטרה נעצרו לפני כחודש, 10 תושבי ראמה, סאג’ור ובית ג’אן בחשד למעורבותם ברצח מטעם ארגון הפשיעה אבו לטיף.

בחודש מרץ האחרון נרצח פטין קיזל, צעיר בן 33 תושב מע’אר, בן דודו של ראש עיריית מע’אר, שנבחר בבחירות המקומיות שבועיים קודם לכן.

בחקירה עלה, כי הנרצח לקח חלק מרכזי בקמפיין הבחירות ועמד בראשו. הוא היה מוכר ציבורית כיד ימינו של ראש העיר הנבחר והיה מיועד לשמש כעוזרו האישי לאחר הבחירות.

נוכח החשד כי הרצח בוצע על מנת להטיל מורא על ראש העיר הנבחר ובמטרה להשפיע על פעילותו, תוך פגיעה בסדרי המשטר הדמוקרטי ובמוסדותיו, חקירת הפרשייה נוהלה על ידי השב”כ בשילוב עם ימ”ר צפון במשטרה.

בחקירת העצורים מארגון אבו לטיף בשב”כ ובמשטרה עלה, כי יום לאחר הבחירות לראשות עיריית מע’אר, בהן זכה ראש העיר החדש, נשדד רכב על ידי חוליה של חברי ארגון הפשיעה, תוך כדי ביצוע ירי, על מנת שישמש בביצוע הרצח בהמשך.

ביום הרצח ארבה חוליית אנשי ארגון הפשיעה אבו לטיף לקיזל  בשני רכבים שונים באזור חדר הכושר בו התאמן בעיר מע’אר. משאותר קיזל  על ידי תצפיתן ביציאתו מחדר הכושר, חוליית המתנקשים עקבה אחריו בנסיעתו בעיר, ופתחה לעברו באש קטלנית אשר הובילה למותו.

מיד לאחר הירי נמלטו חברי החוליה מהזירה, והעלו באש את הרכב אשר שימש אותם ברצח.

במסגרת החקירה בשב”כ ובמשטרה נתפסו 46 אמצעי לחימה, בהם – רובי ציד, נשק M4, מטען וחומרי נפץ, תחמושת, טיל לאו, רימוני רסס, רימוני הלם, רחפנים ועוד.

זירת הרצח וכלי הנשק שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

להלן פירוט החשודים שנעצרו במסגרת חקירת הפרשייה:

הרוצחים:

1. כיואן עוידה – ראש החולייה. במהלך תקופת מעצרו, נמצא מת בתאו בכלא שיקמה. חקירת נסיבות מותו, מצויה בבדיקת הגורמים המוסמכים.
2. ביאן עוידה

הסייענים:

1. כיאן אחמד- תצפיתן ונהג מילוט
2. אימן אברהים- נהג ברכב הרצח
3. יזן אברהים
4. גולן אברהים
5. ענאן אברהים

היום (ראשון), בתום החקירה, הגישה פרקליטות מחוז צפון את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בנצרת, במסגרתו יוחסו לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, הצתה, עבירות בנשק, סיוע לניסיון רצח, ושוד בנסיבות מחמירות.

עם זאת, גורם ברפקליטות מסר ל’כאן חדשות’ כי כתב האישום בהיקף קטן יותר. ככל הנראה לא יצוין במפורש שהרצח הגיע מתוך כוונה להשפיע על ראש העיר והוא לא יכלול קשר ישיר של הארגון אבו לטיף לרצח, מלבד העובדה שחלק מהנאשמים עבדו בעסק שמזוהה עם הארגון.

גורם בכיר בשב”כ: “שב”כ פועל וימשיך לפעול לשמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל בכל הכלים הנתונים לרשותו על פי חוק. באירועים בהם ארגוני פשע פועלים להטיל אימה ולפגוע בנבחרי ציבור על מנת לפגוע במוסדות המדינה, שב”כ יפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם מי שלקח חלק בכך”.

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה פעולות טרור וחבלה הפוגעות בסדרי המשטר הדמוקרטי במוסדותיו, וימשיכו לפעול בהתאם לסמכות הנתונה להם בחוק בכדי לסכל איומים כאמור ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים בהם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות