טראמפ: שמעתי קול רחש, וחשתי את הכדור קורע את העור

נשיא ארה"ב לשעבר שחזר את ניסיון ההתנקשות בעצרת הבחירות בפנסיבלניה: "דימום רב התרחש - אז הבנתי מה קרה" • היורה שחוסל: תומאס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה • היה על גג במרחק כ-120 מטר מבימת העצרת, וירה לפחות 8 כדורים • עד ראייה: "התקשנו להאמין שזה אמיתי"
נתן פרל
ח' תמוז התשפ"ד / 14.07.2024 09:01

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד במרוץ לנשיאות דונלד טראמפ, שיחזר הלילה (ראשון) את ניסיון ההתנקשות בחייו –  בעצרת הבחירות בפנסיבלניה.

גורמים במשטרת פנסילבניה מעריכים, כי החתכים באפרכסת ימין של דונלד טראמפ נגרמו מרסיסי זכוכית שהתעופפו ממכשיר הטלפרומפטר שלפניו, ולא ישירות מהקליע שנורה.

טראמפ פרסם הצהרה: “אני רוצה להודות לשירות החשאי של ארצות הברית, ולכל גורמי אכיפת החוק, על תגובתם המהירה על הירי שהתרחש זה עתה בבאטלר, פנסילבניה. והכי חשוב, אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של ההרוג בעצרת, וגם למשפחתו של אדם נוסף שנפצע קשה. זה מדהים שמעשה כזה יכול להתרחש בארצנו. בשלב זה לא ידוע דבר על היורה, שמת כעת”.

על הפגיעה בו –  סיפר: “ירו בי בכדור שחדר את החלק העליון של אוזן ימין שלי. ידעתי מיד שמשהו לא בסדר בכך ששמעתי קול רחש, יריות, ומיד הרגשתי את הכדור קורע את העור. דימום רב התרחש, ואז הבנתי מה קרה”.

את תגובתו סיים במשפט: “אלוהים ברך את אמריקה”.

הנשיא לשעבר שוחרר מבית החולים, המריא במטוסו ונחת בנוארק שבניו ג’רזי.

בקמפיין הבחירות שלו הודיעו כי הוא מתכוון להשתתף בוועידת המפלגה הרפובליקנית שצפויה להיפתח מחר במילווקי. הרשויות הודיעו כי אדם אחד ששהה בקהל נורה למוות בעצרת, ושני בני אדם נוספים נפצעו באורח אנוש.

מה-FBI, שמוביל את החקירה, נמסר כי היורה תומאס מת’יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה.

פרטים ביוגרפיים שונים למדי מתפרסמים אודות קרוקס, תושב העיר בית-אל פארק בפנסילבניה. מצד אחד, רישומים ציבוריים מצביעים על כך שהוא רשום כרפובליקני, על בסיס רישומי ההצבעה במדינת פנסילבניה. עם זאת, נמצאה תרומה על שמו, בסך 15 דולרים, לארגון ActBlue, שקשור למפלגה הדמוקרטית.

לוטננט קולונל ג’ורג’ ביוונס ממשטרת פנסילבניה, אמר במסיבת עיתונאים: “מספר קרובי משפחה של החשוד קיבלו הודעה. הגענו לנקודה בחקירה שהעדיפות היחידה והעליונה היא למצוא מניע לירי, ולבדוק אם היו אנשים נוספים מעורבים בירי”.

היורה שהה על גג במרחק של כ-120 מטר מבימת העצרת, ולפי הדיווחים, ירה לפחות 8 כדורים מרובה סער. שלושה בכירים במנגנוני אכיפת החוק בארה”ב אמרו ל-NBC News כי הירי התרחש מחוץ לתחום האבטחה של השירות החשאי – שניטרלו את היורה.

לפי הדיווחים היורה עמד על גג בניין סמוך וירה לעבר הנשיא, אך סוכני השירות החשאי חיסלו אותו לאחר שפתח באש. עוד דווח שהיורה השתמש ברובה מסוג AR-15.

משתתפים בעצרת סיפרו לתקשורת האמריקנית כי הבחינו בחשוד החמוש, טרם לחץ על ההדק, והתריעו על כך למשטרה.

עד ראייה שנכח מחוץ לעצרת בפנסליבניה, שבה נפגע מירי נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ, אמר ל-BBC כי ראה את היורה מטפס על גג וניסה להזהיר את המשטרה והשירות החשאי. “הבחנו בבחור מטפס לבניין שלידנו, 15 מטר מאיתנו. עמדנו שם, הצבענו על הבחור וראינו אותו בבירור עם רובה. הודענו למשטרה – הם לא ידעו מה קורה. ראינו את השירות החשאי מסתכל עלינו ולא עושה כלום – ואז שמענו חמש יריות”.

בריאיון לרשת NBC סיפר אחד מעדי הראייה על רגעי הירי: “היה בלגן גדול. אני חושב שבהתחלה כולם התקשו להאמין שזה אמיתי, וחשבו שזו למעשה בדיחה. ידעתי שמדובר ביריות, וניסיתי להבין מאין הן הגיעו, חשבנו שהן הגיעו מאחורה. באותו השלב ראינו את המשטרה ואת צוותי החירום מתחילים את הפנוי”.

עד הראייה תיאר כיצד עזר לפנות בעצמו את אחד הנפגעים שנהרג, ועמד מטרים בודדים ממנו. “הפצועים נפגעו מהיריות הראשונות – אני חושב שהפצוע ממש עמד בין היורה לבין הנשיא”, סיפר. “ראיתי גם את טראמפ נפגע בראשו, והיה נראה שהוא מדמם מהאוזן שלו. התקשנו להאמין שזה קורה ושזה אמיתי”.

יו”ר בית הנבחרים מייק ג’ונסון הצהיר שיזמנו אישים הקשורים לתקרית, והבטיח חקירה מלאה בנדון.

בתו של טראמפ, איוונקה כתבה בחשבון הטוויטר שלה: “תודה על האהבה והתפילות עבור אבי ועבור שאר הקורבנות של האלימות חסרת ההיגיון של היום בפנסילבניה. אני אסירת תודה לשירות החשאי ולכל שאר קציני אכיפת החוק על פעולותיהם המהירות. אני ממשיכה להתפלל למען המדינה שלנו. אני אוהבת אותך אבא, היום ותמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות