נתניהו: “אין ודאות שדף חוסל. מזהים סדקים וחולשה אצל חמאס”

נתניהו במסיבת עיתונאים: "כשנחסל היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס, כשנחזיר את כל חטופינו וכשנחזיר תושבינו בצפון ובדרום לבתיהם. זה הניצחון המוחלט" • על המו"מ לעסקה: "לא זזתי מילימטר. לא הוספתי ולא גרעתי תנאים. המו"מ לא התקדם כי הלחץ הצבאי לא היה מספיק חזק"
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשפ"ד / 13.07.2024 22:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים לאחר ניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף ומח”ט חאן יונס ראפע סלאמה.

“מדינת ישראל באמצעות צה”ל והשב”כ תקפה היום בעזה במטרה לסכל את מוחמד דף ואת סגנו רפא סאלמה. עדיין אין ודאות מחלטת שהשניים סוכלו – אבל אני רוצה להבטיח לכם שכך או כך נגיע לכל צמרת החמאס.

“דף הוא רב מרצחים, רמטכ”ל חמאס, מס’ 2 בשרשרת הפיקוד. הוא המתכנן והמוביל של טבח 7/10 ופיגועים רבים נוספים. ידיו מגואלות בדם של ישראלים רבים. אמש בחצות כשראש השב”כ הציג בפני את פרטי המבצע, רציתי לדעת שלושה דברים. קודם כל שעל פי המודיעין אין בסביבתם חטופים, שנית רציתי לדעת את היקף הנזק האגבי ושלוש – ביקשתי לדעת את סוג החימושים, וכשקיבלתי תשובות שהניחו את דעתי נתתי ברכתי לפעולה”.

נתניהו הוסיף: “בראשית המערכה קבעתי כלל. מרצחי החמאס הם בני מוות. מהראשון עד האחרון. נמצה איתם את הדין. חיסול בכירי החמאס מקדם השגת כל מטרותינו, גם חיסול החמאס, שחרור חטופינו, גם הסרת האיום העתידי וגם ביחס שלנו לזירות אחרות, כי הוא שולח מסר מרתיע לכל שלוחי איראן ואיראן עצמה.

“מאז ה-7/10 ישראל ניצבת בפני איום קיומי. לא רק איום גרעין האיראני, זה ודאי קיים ואנחנו נחושים לעשות הכל למנוע מאיראן, אבל גם איום נוסף – איראן מבקשת לחנוק אותנו בטבעת חנק של טרור ואש טילים – מאיראן, חזיבאללה, חמאס החות’ים, המליציות בסוריה ובעירק ומעוד זירות. הניצחון העל החמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על כל הציר של איראן, כל ציר הרשע, לכן אסור לנו לוותר על הניצחון”.

ראש הממשלה הדגיש: “רבים שואלים אז מתי תסתיים המלחמה הזו? התשובה היא רק שנשיג את כל מטרות המלחמה. כשנחסל את היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס, כשנחזיר את כל חטופינו וכשנחזיר את תושבינו בצפון ובדרום לבתיהם. זה הניצחון המוחלט. ‘ניצחון’ איננה מילה ריקה מתוכן.

“בשבועות האחרונים אנחנו מזהים סדקים בחמאס. אנחנו רואים חולשה. גם המבצע היום תורם לזה, יהיו אשר יהיו תוצאותיו. האוכלוסייה בעזה מבינה יותר ויותר את גודל האסון שחמאס מביא עליהם. נמשיך להלום במחבלים ברמה חסרת-תקדים.

“120 אחינו ואחיותינו עדיין בעזה, החזרנו כבר 135. אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן. אני לא מוסיף תנאים ולא גורע. חמאס ביקש להכניס 29 שינויים במתווה. אני אמרתי – אפילו לא אחד”, המשיך נתניהו וחזר על ארבעת התנאים שהציב.

נתניהו התייחס לזירה הצפונית: “איננו מוכנים לקבל את המצב בצפון, אנחנו נחושים לשנות את המציאות הבטחונית בצפון לדורות”.

במענה לשאלות כתבים אמר: “היה לחץ עצום בינ”ל ואמריקני שלא להיכנס לרפיח. אמרתי לידידי ביידן, אין ברירה, אני אכנס לרפיח. אם לא, לא נשחרר חטופים ולא ננצח את חמאס. נכנסו לרפיח, כבשנו את ציר פילדלפי, ופתאום דברים מתחילים לזוז. השילוב של הלחץ הצבאי שבא בעקבות ההתעקשות שלי להיכנס פנימה… נכנסנו. אם יש התקדמות כלשהי ושינוי במצב, זה נובע מהלחץ הצבאי על חמאס. אני שולל את התדרוכים האלה שאני מונע את העסקה. המו”מ לא התקדם כי הלחץ הצבאי לא היה מספיק חזק”.

גורם מדיני אמר כי ראש הממשלה אישר אתמול בלילה את המבצע שיצא לפועל בבוקר, ובמהלך היום עקב מקרוב ועודכן בפרטים. בשעות הצהריים קיים נתניהו הערכת מצב טלפונית ובהמשך גם הערכת מצב פרונטלית בקריה, גם על המשא ומתן לעסקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות