הערכה במערכת הביטחון: מוחמד דף ומח”ט חאן יונס חוסלו בתקיפה

בכירי מערכת הביטחון מסרו לדרג המדיני כי דף נפגע בוודאות כתוצאה מהתקיפה, אך יש לחכות לקבלת אישור סופי שיכול "לקחת זמן" • נתניהו: "עדיין אין ודאות שדף וסלאמה חוסלו אבל אני מבטיח שנגיע לכל צמרת חמאס" • צה"ל מעלה את רמת הכוננות בגזרות השונות מחשש לפיגועים
קובי פינדרוס
ח' תמוז התשפ"ד / 13.07.2024 21:29

האם אחד מרבי המרצחים הגדולים בהיסטוריית הטרור הפלסטיני חוסל? צה”ל אישר בצהריים (שבת) כי כוחות הביטחון ניסו לחסל את מוחמד דף ואת מח”ט חאן יונס.

מצה”ל נמסר כי שני בכירי חמאס – “היו במתחם מחבלים מגודר. אנחנו מחכים לתוצאות התקיפה”. בצה”ל מעריכים כי לא היו חטופים בסביבתו של דף.

בכירי מערכת הביטחון מסרו לדרג המדיני במהלך הערכות המצב כי דף נפגע בוודאות כתוצאה מהתקיפה, אך כי יש לחכות לקבלת אישור סופי שיכול “לקחת זמן”. עוד אמרו הבכירים כי מח”ט חאן יונס נהרג בוודאות.

צה”ל תקף את מוחמד דף ורפאע סלאמה, מאדריכלי השבעה באוקטובר, יחד עם מחבלים נוספים במערב חאן יונס שבדרום הרצועה. התקיפה בוצעה באמצעות חמש פצצות כבדות במשקל טון כל אחת, שקברו את המתחם כולו מתחת לאדמה.

בחמאס טענו כי עשרות רבות של אזרחים נהרגו בתקיפה. משרד הבריאות של חמאס בעזה טען בצהריים כי לפחות 71 פלסטינים נהרגו בתקיפה בדרום הרצועה ועוד 289 נפצעו.

 

על פי הדיווחים, בשב”כ אישרו כי הדמות שנמצאת מעל הקרקע בחאן יונס הוא לא אחר מהמבוקש מספר 2 ברצועת עזה מוחמד דף.

לצידו, לפי המודיעין המדויק שהתקבל, ראפעת סלמה מח”ט חאן יונס ופעילים נוספים. חיל האוויר תקף את הנקודה תוך ניצול הזדמנות שבה דף נמצא מעל הקרקע ודיווח על פגיעה מדויקת במטרה.

בתוך כך, צה”ל מעלה את רמת הכוננות בגזרות השונות מחשש לפיגועים. כמו כן, הוחלט על החזרת מפקדים ולוחמים לגזרת אוגדת עזה כדי לעבות את מרחב הגבול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות