אוקראינה ציינה 30 שנה לרבי מליובאוויטש: “שלוחיו הצילו את יהדות המדינה”

אלפי יהודים השתתפו השבוע במגוון אירועים ציבוריים בקהילות היהודיות באוקראינה לציון 30 שנה להסתלקותו הרבי מליובאוויטש • אחרי שנתיים של מלחמה, הושם דגש  על העובדה שבזכות שלוחיו של הרבי יהדות אוקראינה ניצלה
נתן פרל
ו' תמוז התשפ"ד / 12.07.2024 15:50

אלפי יהודים באוקראינה ציינו השבוע 30 שנה להסתלקותו של הרבי מליובאוויטש: זה קרה באמצעות אירועים גדולים שנערכו בכל הקהילות היהודיות על ידי שלוחי חב”ד ורבני הערים, בהשתתפות קהל המונים – כמו גם בהתוועדויות מקומיות.

הרשת היהודית של חב”ד במדינה JRNU השיקה ערכת מיתוג ייחודית, שליוותה את כלל האירועים בכל ערי המדינה, שנמצאת במלחמה כבר למעלה משנתיים. .
באירועים הופצו עלוני הסברה על הפרויקטים הגדולים שביקש הרבי להפיץ בציבור הרחב, ובהם הקפדה על מצוות תפילין, כשרות, נרות שבת, חינוך יהודי ועוד.

המשתתפים כתבו ‘פדיון נפש’ שנשלח אל ציונו של הרבי והניחו תפילין.

השנה, אחרי שנתיים של מלחמה, הושם דגש גם על העובדה שבזכות שלוחיו של הרבי, יהדות אוקראינה ניצלה מהכחדה.

“היום אפשר לומר באופן חד משמעי ששלוחיו של הרבי הצילו את יהדות אוקראינה”, אומרים ב-JRNU, “כשכל המנהיגים נמלטו מהמדינה, עם פרוץ המלחמה, היו אלה השלוחים שנשארו במקום תחת אש, והמשיכו לנהל את החיים היהודיים בתנאים קשים מאוד. בחלק מהמקומות הקשיים עדיין נשארו”.

בימים הקרובים, ייצאו ‘טנקים’ מיוחדים של חב”ד, שיסתובבו בקהילות היהודיות הנידחות ביותר באוקראינה, ויביאו אליהם ספרי יהדות ופריטים חיוניים לקיום החיים היהודיים. את ה’טנקים’ החסידי ילוו תלמידי ישיבות חב”ד, לאחר סיום לימודי תקופת הקיץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות