דיווח: ישראל תיסוג מציר פילדלפי • לשכת נתניהו: “פייק ניוז מוחלט”

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי ישראל דנה עם מצרים על הקמת מערכת חיישנים שיותקנו בצד המצרי של ציר פילדלפי - למניעת הברחות בגבול עזה-מצרים, שתאפשר לכוחות צה"ל לסגת מהציר במקרה שיושג הסכם הפסקת אש ברצועה
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשפ"ד / 12.07.2024 14:32

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח היום (שישי) כי ישראל ומצרים דנו במערכת מעקב נגד הברחות בגבול עזה ומצרים – כחלק משיחות מתווה שחרור החטופים והפסקת האש ברצועת עזה.

על פי המקורות, אחד המקורות ציין שהדיונים עוסקים בחיישנים שיותקנו בצד המצרי של ציר פילדלפי, כשהמטרה היא לאתר מנהרות ולאתר כל דרך אחרת בה ארגוני הטרור ברצועה ינסו לבצע הברחות של נשק או אנשים לתוך עזה.

אותו מקור אישר כי הנושא אכן יהיה משמעותי בכל הנוגע לעסקה. כשנשאל אם זה יהיה משמעותי מאחר שחיילי צה”ל לא יצטרכו לשהות לאורך ציר פילדלפי, השיב המקור: “נכון”.

שני מקורות מצרים אמרו שבמצרים לא מתנגדים לרעיון, אם הוא יזכה לתמיכה ומימון אמריקני.

לשכת ראש הממשלה הגיבה לדיווח: “פייק ניוז מוחלט. עומדים על כך שישראל תישאר בציר פילדלפי. כך הנחה ראש הממשלה את צוותי המשא ומתן, הבהיר זאת לנציגי ארצות הברית השבוע, ועדכן על כך אמש את הקבינט”.

המשלחת הישראלית, שיצאה לקהיר לדון במתווה עסקת החטופים, שבה ארצה הלילה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לניחום אבלים אצל יו״ר ש״ס אריה דרעי היושב ‘שבעה’ בבאר שבע  על פטירת אחיו, רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי זצ״ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות