הנשיא ביידן המבולבל קרא לסגניתו “טראמפ”, ולזלנסקי – “נשיא רוסיה”

הנשיא ביידן ביקש להזמין לבמת אירוע תמיכה באוקראינה במסגרת פסגת נאט"ו את זלנסקי, אך התבלבל וקרא ל"נשיא פוטין" • במסיבת עיתונאים לאחר מכן הוא התבלבל שוב וכינה את סגניתו - "סגנית הנשיא טראמפ"
נתן פרל
ו' תמוז התשפ"ד / 12.07.2024 09:47

שעה קלה לפני מסיבת העיתונאים הראשונה מאז עימות הקריסה מול טראמפ, מעד נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן שוב בלשונו.

באירוע תמיכה באוקראינה במסגרת פסגת נאט”ו הלילה (ליל שישי), ביקש ביידן להזמין את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לנאום, אלא שהוא שוב התבלבל  וקרא: “ועכשיו אני רוצה לתת את הבמה לנשיא אוקראינה, שיש לו אומץ כמו שיש לו נחישות. גבירותיי ורבותיי, הנשיא פוטין”.

שניות אחדות לאחר מכן ביידן התעשת, תיקן את עצמו ואמר: “הוא הולך לנצח את הנשיא פוטין, הנשיא זלנסקי… אני כל כך מרוכז בלהביס את פוטין”.

הנשיא זלנסקי, שעמד לצידו ללחיצת יד, קיבל את הטעות בסלחנות ובחיוך – אמר: “אני יותר טוב ממנו”. ביידן השיב: “אתה הרבה יותר טוב ממנו”.

גם במסיבת העיתונאים עצמה התבלבל הנשיא. היה זה כאשר ביידן נשאל אם הוא מאמין שהאריס היתה יכולה לנצח את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אם היא היתה מתמודדת מולו לנשיאות – והשיב: “לא הייתי בוחר את סגנית הנשיא טראמפ להיות סגנית נשיא אם היא לא הייתה כשירה להיות נשיאה”.

דונלד טראמפ עקץ את ביידן על הבלבול בינו לבין סגנית הנשיא האריס – וצייץ: “עבודה טובה, ג’ו”.

ביידן השיב בציוץ: “אני יודע את ההבדל – אחת היא תובעת והשני הוא עבריין מורשע”.

לשאלות על הקריאות לפרישתו – השיב ביידן: “אני לא נשאר בשביל המורשת שלי, אלא כדי להשלים את המלאכה שהתחלתי”.

שני המקרים היו טעויות רגישות במיוחד על רקע הביקורת על ביידן והשתתפותו במסיבת העיתונאים בפסגת נאט”ו – שבה אנשיו קיוו בין היתר שיפיג את חששות הבוחרים.

לדבריו, “אין שום סימן לכך שאני לא עושה את המלאכה. הדבר היחידי שהגיל גורם זה שהוא נותן יותר תבונה. אם נוירולוג יגיד לי שצריך עוד בדיקה, אעשה זאת. אבל איש לא אמר זאת. הצגתי את כל תוצאות הבדיקות שלי לציבור. אני יודע שאני הכי מתאים לנהל את המדינה, ואני מאמין שאני הכי מתאים לנצח בבחירות. יש אחרים שיכולים לנצח את טראמפ גם כן, אבל אי אפשר להתחיל מאפס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות