אחרי ה’אצבע בעין’: ‘ועדת ראשי הישיבות’ של ש”ס דנה בגזירת הגיוס

יממה אחרי שראשי ישיבות ספרדיות פרסמו מכתב חריף: יו"ר ועד הישיבות דן עם 'ועדת ראשי הישיבות לשמירת עולם התורה' של ש"ס, בראשות הגאון רבי שמואל בצלאל, על צעדי התגובה לגזירת הגיוס • נפגש גם עם הגר"מ מאיה והגר"א מ'מועצת החכמים'
יוסף גרינבוים
ו' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 23:24

בעקבות החלטת שר הביטחון להוציא צווי גיוס ל-3000 חרדים: ‘ועדת ראשי הישיבות לשמירת עולם התורה’ של ש”ס, בראשות הגאון רבי שמואל בצלאל, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף, התכנסה היום (חמישי) לדון בצעדי התגובה לגזירת הגיוס, יחד עם יו”ר ועד הישיבות הרב חיים אהרון קאופמן.

בישיבה השתתפו חברי הוועדה הגאון רבי שלום ביטאן ראש ישיבת דעת חיים, הגאון רבי יעקב שרבני מראשי ישיבת מאור התורה, והגאון רבי חנוך כהן ראש ישיבות באר התלמוד,

כמו כן נכנס הגרח”א קאופמן להתייעצות בנושא בבית זקן מועצת חכמי התורה  הגאון רבי משה מאיה והגאון רבי אברהם סלים, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת מאור התורה.

בפגישות נידונו ההנחיות שינתנו לבני הישיבות ויפורסמו בקרוב, וחודדה החשיבות בפעולה משותפת של כלל מועצות חכמי וגדולי התורה.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול הורה מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו ליו”ר ועד הישיבות להעביר את דעתו לגדולי התורה הספרדים והחסידים, בכדי שתהיה עמדה חרדית אחידה.

בפגישות עם הגר”מ מאיה והגר”א סאלים

אתמול, בצעד שניתן לפרש אותו כ’אצבע בעין’ של יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, התכנסו עשרות ראשי ישיבות ספרדיות, לצד כמה מחברי מועצת החכמים לדיון נגד חוק הגיוס. מדובר בצעד שהתעלם מ’ועדת ראשי הישיבות לשמירת עולם התורה’ שהוקמה על ידי  ש”ס כדי לנווט את דרכי הפעולה של עולם התורה הספרדי.

בסיום  ההתכנסות פורסם מכתב חריף במיוחד עליו חתמו ראשי הישיבות והרבנים הספרדים.

במכתב הדגישו הרבנים, בין היתר: “החוק המוצע כעת להסדרת הדיחויים מהצבא הינו כרוך ביעדי גיוס אשר משמעותם חורבן התורה ומסירה בידיים של נשמות עם קודש לשמד ח”ו. ועל כן אנו מורים לכל העוסקים בדבר להימנע באופן מיידי מכל עיסוקי החקיקה הללו ולהתנגד להם בתוקף, בהיותם מנוגדים לדעת התורה הקדושה”.

לפי הרבנים, “הוראה זו תקפה לגבי כל הסדר חקיקה שאינו פוטר באופן מוחלט את כל בני הישיבות ללא כל התניה שהיא. וכבר פסקו מרנן ורבנן גדולי הדור זצוק”ל ויבלחט”א שאיסור הגיוס לצבא או למסלולים אזרחיים ‘חרדיים’ – שווה בין לבחור שבמסגרת לימודים ובין לבחור שאינו במסגרת לימודים. ואין בזה מקום לפשרות אפילו על נפש אחת”.

הם ציינו, כי “גדולי ישראל יפעלו להקמת מענה מיוחד לבחורים שיקלעו לסיבוך מול הרשויות, הן בסיוע מבחינה משפטית, והן מבחינה רוחנית ושאר בחינות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות