“כשכולם חששו לבוא, רק הרב דרעי בא”: הרב שלום דוכמן ריגש בשבעה

אבי כץ
|
ו' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 22:41
יו”ר כולל חב”ד, הרב שלום דוכמן, הגיע מארצות הברית לבאר שבע כדי לנחם את משפחת דרעי, היושבת ‘שבעה’ על הגאון רבי יהודה דרעי זצ”ל – ושיתף בסיפור מרגש

הרב שלום דוכמן, מנהל כולל חב”ד, הגיע במיוחד מארה”ב לנחם את משפחת דרעי, היושבת ‘שבעה’ על הגאון רבי יהודה דרעי זצ”ל, רבה הראשי של באר שבע.

“הקשר שלי עם אבא החל ממש מתחילת רבנותו בעיר לפני קרוב לשלושים שנה”, סיפר הרב דוכמן לבני המשפחה האבלה. “אבא הרב נהג להשתתף בכל שנה, לאורך כל שנות כהונתו, בבר המצווה המסורתית שלנו לנערים יתומים בכותל המערבי והרעיף מברכותיו על חתני בר המצווה”.

הרב דוכמן ריגש את בני המשפחה כשתיאר להם איך לפני שנה קרה דבר מפתיע. “זה היה בעיצומם של ההפגנות הסוערות נגד החקיקה המשפטית בארץ”, סיפר, “היום בו ערכנו את בר המצווה לכבודו של הרבי, יצא בדיוק ביום בו נערכה הפגנת ענק בירושלים.

“בזה אחר זה קיבלנו ביטולי הגעה של כל האח”מים, מרבני ערים ועד שרים וחברי כנסת. אף אחד לא רצה להיקלע לפקקים. האישיות היחידה שלא ויתרה – היה  הרב דרעי.

“וכמו תמיד, הרב דרעי נשא דברים נלהבים, חיזק את הנערים ודיבר על הרבי בהתרגשות גדולה. ההגעה שלו, למרות אי הנוחות והחששות מפקקים, האירו לי את הצד האנושי והאכפתי של הרב דרעי כלפי נערים שכל כך זקוקים ליחס אישי”.

הרב דוכמן הוסיף וציין כי הקשר רב השנים עם הרב דרעי זצ”ל, התקיים במקביל לקשר עם האח, יו”ר ש”ס יבדלחט”א אריה דרעי, שהחל עוד מימיו כמנכ”ל משרד הפנים ועד היום – קשר שהוביל להצלחת פרויקט תווי המזון ופרויקטים נוספים.

עם בואו של הרב דוכמן, יו”ר ש”ס ביקש לכבדו, למרות נוכחות אישים מכובדים רבים שנהרו אל אוהל האבלים.

ח”כ דרעי, מצידו, דיבר בהתרגשות על כך שבהשגחה פרטית אחיו הרב זצ”ל נפטר “בדיוק בג’ תמוז – ביום ההילולא של הרבי מליובאוויטש שהוא כל כך אהב והעריץ”.