איסמן לא מתנצל על חקירת ‘רצח’: הסתה נגדנו, לא יצליחו לרפות ידינו

פרקליט המדינה עמית איסמן התייחס לסערה שהתחוללה בגלל פרשת הלוחמים שנחקרו בחשד ל'רצח' מחבל נוח'בה בשבעה באוקטובר - וטען כי מדובר ב"מסע הסתה חסר גבולות ורסן"
חיים טוויל
ה' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 20:22

פרקליט המדינה, עמית איסמן, התייחס היום (חמישי) –  מדברים שנשא בכנס חיפה למשפט ה-14 – לסערה שהתחוללה השבוע סביב פרשת הלוחמים שנחקרו בחשד ל’רצח’ מחבל נוח’בה בשבעה באוקטובר  – וטען כי מדובר במסע הסתה חסר גבולות.

“דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה שכולנו נפעל כדי לשמור על האינטרס הציבורי ואנו בפרקליטות המדינה נמשיך לעשות כן. בסופו של יום, מדינה דמוקרטית ומתוקנת השומרת על כבודם זכויותיהם וחרותם של כלל אזרחיה היא אינטרס של כולנו”, אמר אייסמן.

פרקליט המדינה תקף את אלו שביקרו את ההוראה שלו לבצע את החקירות: “השבוע, שוב נתקלנו במסע הסתה חסר גבולות ורסן כנגד פרקליטות פרקליטים וכנגד הפרקליטות כולה.

“זו אינה הפעם הראשונה בה מנסים לרפות את ידנו באמצעות ניסיונות לפגוע בשמם הטוב של פרקליטות ופרקליטים אשר עושים מלאכתם נאמנה. זו אינה הפעם הראשונה שבה מסמנים פרקליטות ופרקליטים, משחירים את שמם ברשתות החברתיות, מאיימים עליהם ומנסים להטיל עליהם מורא.

“אנחנו לא חסינים מטעויות. בהחלט אפשר וצריך לבקר את החלטותינו. לצד זאת, אין מקום במדינה מתוקנת להסתה ורדיפה אישית נגד פרקליטים, במטרה להתנכל להם ולהטיל עליהם אימה. ניסיונות אלו לרפות את ידינו לא צלחו בעבר ולא יצלחו בעתיד.

“לא ניתן להסתה להסיט אותנו מדרכנו. פרקליטות ופרקליטי המדינה כולם זכו ויזכו ממני ומהנהלת הפרקליטות לגיבוי מלא.

“האינטרס הציבורי של כולנו – מחייב שכל פרקליט מפרקליטות המדינה, ובראשם אני בבואנו להחליט האם לפתוח בחקירה, או להעמיד פלוני לדין אם לאו, נקבל את החלטותינו על סמך הראיות בלבד ולא מתוך מחשבה איזו החלטה מצפה מאיתנו הציבור אשר ככלל אינו חשוף למלוא העובדות והנתונים, לקבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות