ארה”ב הטילה סנקציות על אחת מראשי ‘צו 9’, להב”ה וחוות ביו”ש

נתן פרל
|
ה' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 18:31
תנועת צו 9: “הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת”

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות נוספות על ישראלים – ובהם לראשונה על אישה: ברעות בן חיים מארגון “צו 9”, אם לשמונה בת 38, תושבת נתיבות.

מלבדה הוטלו גם סנקציות על אביעד שלמה שריד מהיישוב רבבה גם הוא מראשי “צו 9”.

האמריקנים הודיעו על הטלת סנקציות גם נגד ארגון להב”ה, חוות חנוך, חוות מיתרים, החווה של נריה, יששכר מן והחווה שלו בדרום הר חברון.

לפני כחודש הטילו האמריקנים סנקציות על ארגון ‘צו 9, שפעיליו חסמו ותקפו את משאיות הסיוע ההומניטרי בדרכן לתושבי רצועת עזה.

רעות בן חיים מסרה בתגובה: “מהרגע שהקמתי את צו 9 עשיתי את זה רק כדי שהחטופים שלנו יוכלו להיות בבית. כי את הדבר הזה, שהסיוע שאנחנו מעבירים מגיע לחמאס, רצינו לעצור. כן, גם למנוע פגיעה בחיילים שלנו. לפעולות שלנו הגיעו כל חלקי העם. משפחות חטופים, משפחות שכולות, מימין ומשמאל, כולם הגיעו ועשינו את זה עם אפס אלימות בפעולות הכי לגיטימיות שיש.

“על זה יש עלינו עכשיו סנקציות, עלי באופן אישי, וזה דבר שהיום עלי ומחר עליכם. זה פוגע בדמוקרטיה שלנו, זה פגיעה אנושה בביטחון שלנו כאן במדינה. אני קוראת למדינה שלנו לעשות הכל כדי להגן עלי משפטית וחוקית כדי שהדבר הזה ייעצר”.

מארגון להב”ה נמסר: “הנשיא הסנילי והאנטישמי של ארצות הברית לא מפחיד אותנו. היום גם בארצות הברית יודעים שמדובר בנשיא לא כשיר, שמגלה גישה מתרפסת בכל תחום אפשרי ולא מבין מה נעשה סביבו. מכל מקום, צעדיו של ביידן לא ירתיעו אותנו – נמשיך לפעול ללא מורא למען הצלת בנות ישראל, למורת רוחם של ביידן ושאר שונאי ישראל”.

תנועת צו 9 הגיבה: “הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי, שארצות הברית נשאה את דגלה מאז הקמתה.

“כפי שפורסם בתיעודים רבים, הסיוע שהועבר הגיע ישירות לארגון הטרור חמאס, שטבח, רצח ואנס במאות נשים, זקנים וילדים”.

עוד מסרה התנועה: “כפי שהממשל האמריקני לא העלה בדעתו להעביר סיוע לראשי השלטון הנאצי והיפני בזמן מלחמת העולם השנייה, כך גם אנו לא עמדנו מנגד, וניצבנו בצורה זקופה במחאה דמוקרטית ובלתי אלימה שכללה חסימה ומחאה בלבד, ללא שום פגיעה ברכוש או באדם, כנגד העברת הסיוע הישר לידי חמאס. לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח”.