בן גביר נגד היועמ”שית: היא תפסול כל מועמד שאני אביא למפכ”ל

השר לביטחון פנים התייחס לטענה של היועמ"שית כי ישנם "פגמים" בהתנהלות המפכ"ל המיועד אבשלום פלד: "זה שאני בחרתי בו לתפקיד מספיק מבחינתה כדי לנסות לפגוע במינוי שלו" • "מקווה ומתפלל שהוא יהיה המפכ״ל הבא, גם אם היועצת המשפטית לממשלה לא אוהבת את המינוי הזה"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 15:14

‏השר לביטחון פנים איתמר בן גביר התייחס היום (חמישי), בישיבת הערכת המצב השבועית, לקריאה של היועמ”שית, גלי בהרב מיארה,  לזמן להליך לשימוע את ניצב אבשלום פלד, המועמד לתפקיד מפכ”ל המשטרה, על מנת שיגיב על התלונות והטענות שעלו נגדו – בטרם תתקבל החלטה בעניינו בוועדה המייעצת לבחירת בכירים.

“לא משנה באיזה מועמד הייתי בוחר למפכ”ל”, אמר בן גביר. “היועמ”שית היתה מנסה לפסול אותו, בעיניה כל קצין שאביא לא ראוי”.

השר אמר בהצהרה: “היועצת המשפטית לממשלה הדליפה הבוקר טענות נגד המינוי של ניצב אבשלום פלד לתפקיד מפכ״ל המשטרה המיועד. לא מעניין אותה שמר פלד נוקה מהחשדות נגדו. לא מעניין אותה שהוא בכלל קודם על ידי המפכ”ל הקודם, לא עניין אותה שכאשר מיניתי אותו לסמפכ”ל, לא היא ולא אף אחד טען דבר וחצי דבר”.

לדבריו, “הסיבה שהיא פועלת בצורה הזו, היא שהיא מנסה לפסול מינויים של איתמר בן גביר. הסיבה היא – שאני בחרתי את אבשלום פלד לתפקיד וזה מספיק מבחינת היועמ”שית כדי לנסות לפגוע במינוי שלו”.

הוא הדגיש: “לא משנה את מי אביא – היועמ”שית תנסה לסכל את המינוי הזה”.

הוא הוסיף: “40 שנה ניצב אבשלום פלד היה הקצין הכי מצטיין שיכול להיות; היה בגדעונים, היה בימ״מ, היה מפקד מרחב, קיבל את השבחים הכי גדולים בעולם, היה עוד פעם מפקד מרחב, היה סממ״ז ירושלים. באמת עבודה לא רק ללא דופי, אלא עם שבחים ועוד שבחים, ועוד שבחים – ופתאום כשבן גביר רוצה למנות אותו, פתאום היועצת המשפטית מתנהגת בצורה כזו”.

השר היה נחרץ: “אני עומד על כך שניצב אבשלום פלד הוא האיש הנכון במקום הנכון. אנחנו נמשיך בתהליך המינוי שלו. ואני בעזרת ה’ מקווה ומתפלל שהוא יהיה המפכ״ל הבא, גם אם היועצת המשפטית לממשלה לא אוהבת את המינוי הזה”.

היועמ”שית העבירה את חוות הדעת שלה, כי “נפל פגם” בהתנהלותו של פלד, וכי יש לקיים מעין הליך שימוע אל יושב ראש הוועדה המייעצת לקראת דיון שאמור להתקיים ביום ראשון אחר הצהריים – כהמשך לדיון הקודם בעניינו של ניצב אבשלום פלד.

בחוות הדעת התייחסה בהרב-מיארה לחקירת מח”ש שנוהלה נגד ניצב פלד בשנת 2015 – על חריגות בניה בביתו. למרות שהחקירה לא הבשילה לכתב אישום, היועמ”שית טוענת כי תפקיד המפכ”ל אמור לשמש כדוגמה ומופת ומחקירת מח”ש עולה כי “עלו פגמים בהתנהלותו”.

פלד השיב בעבר לשאלות של חברי הוועדה למינוי בכירים ואמר: “אני זה שיזמתי את הבדיקה, ככה קניתי את הבית. זה לא היה פלילי ונגמר בהערת מפקד. הסכמתי לכך כדי לסיים את העניין הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות