“פגמים בהתנהלות”: היועמ”שית נגד מינוי המפכ”ל שהשר בן גביר מציע

היועצת המשפטית לממשלה טוענת כי ישנם "פגמים" בהתנהלות המפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד • סביבת בן גביר: "כך נראית יועמ"שית שמתנהלת באופן שערורייתי"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 10:24

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה את חוות דעתה לוועדה למינוי בכירים על מינוי ניצב אבשלום פלד לתפקיד המפכ”ל.

היועמ”שית טוענת, כי “נפל פגם” בהתנהלותו של פלד, אותו מעוניין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנות למפכ”ל.

בחוות הדעת התייחסה בהרב-מיארה לחקירת מח”ש שנוהלה נגד ניצב פלד בשנת 2015 – על חריגות בניה בביתו. למרות שהחקירה לא הבשילה לכתב אישום, היועמ”שית טוענת כי תפקיד המפכ”ל אמור לשמש כדוגמה ומופת ומחקירת מח”ש עולה כי “עלו פגמים בהתנהלותו”.

היא העבירה את חוות דעתה לוועדת גרוניס לבחינת מינויי בכירים בשירות המדינה וקראה לערוך מעין הליך של שימוע לפלד, כדי לעמוד על תשובותיו באשר לממצאים והתלונות שהוגשו נגדו.

פלד השיב בעבר לשאלות של חברי הוועדה למינוי בכירים ואמר: “אני זה שיזמתי את הבדיקה, ככה קניתי את הבית. זה לא היה פלילי ונגמר בהערת מפקד. הסכמתי לכך כדי לסיים את העניין הזה”.

גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיבו: “חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה בעניין מועמדות ניצב פלד לתפקיד המפכ”ל הודלפה בחלקה לידי התקשורת, אבל עד לרגע זה כלל לא הועברה לשר. נזכיר: הבקשה לחוות דעת בעניין המפכ”ל המיועד הוגשה ליועצת על ידי השר עצמו, כבר לפני למעלה מחודש”.

הגורמים תקפו: “כך נראית יועמ”שית שמתנהלת באופן שערורייתי, לועגת למינהל התקין, לחברי ועדת המינויים ולממשלת ישראל שהיא אמורה להיות הגורם המייעץ לה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות