מרן הגר”ד לנדו הכריע: “לא להתייצב כלל, גם לא לזימון ראשון!”

מרן ראש הישיבה במכתב דרמטי המתפרסם ב'יתד נאמן': "הערכאות הכריזו מלחמה כנגד עולם התורה, והם אלו שפתחו חזית" • "כיון שהצבא מחויב להם, אין ביכולתנו לסמוך על סיכומים עם ראשי הצבא, כיון שידיהם כבולות, וכל היענות לגזרות הערכאות מהווה כניעה למלחמתם בהשם ובתורתו"
יוסף גרינבוים
ה' תמוז התשפ"ד / 11.07.2024 00:26

גזירת חוק הגיוס: מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו כתב היום מכתב דרמטי המתפרסם הבוקר (חמישי) בביטאון ‘יתד נאמן’ – בו הוא מכריע: “ועל כן ההוראה לבני הישיבות שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס”.

המשמעות המיידית היא שהצעירים החרדים לא יתייצבו לצווי הגיוס שהצבא מתכוון לשגר כבר בחודש הקרוב.

במכתב כותב ראש הישיבה:

“במשך שנות השלטון כאן בארץ היתה הבנה עם רשויות הצבא כי בני הישיבות והכוללים לא יגויסו, ועל כן בהוראות גדולי הדור זצ”ל על מנת להתנהל כציבור הגון וממושמע, שיתפו פעולה עם רשויות הצבא בכדי להסדיר חוקית את הדיחוי, אשר כלל התייצבות בלשכות הצבא לשם קבלת מעמד בן-ישיבה.

כעת המצב הוא שהערכאות הכריזו מלחמה כנגד עולם התורה, והם אלו שפתחו חזית ובאו לשנות מההסדר שהיה קיים כל השנים, והורו לצבא להתחיל בהליך גיוס בפועל של בני ישיבות, ומכיון שהצבא מחויב לערכאות, נוצר ההכרח כי אין ביכולתנו לסמוך על סיכומים והבנות עם ראשי הצבא, כיון שידיהם כבולות בשלשלאות של ברזל בידי השופטים, וכל היענות לגזרות הערכאות מהווה כניעה למלחמתם בהשם ובתורתו.

ועל כן ההוראה לבני הישיבות שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס, ולא להיענות לכל זימון שהוא, גם לא לזימון ראשון.

והשי”ת יצילנו מידם, ונזכה לראות בריבוי לומדי תורה השקועים בלימודה להגות בה יומם ולילה מתוך שלות-השקט, התורה היא חיינו ואורך ימינו, וכל כלי יוצר עלייך לא יצלח בס”ד.

החותם בדאגה ובחרדת-לב

אור לה’ תמוז תשפ”ד
דוב לנדו”

מוקדם יותר היום דווח, כי בעקבות החלטת שר הביטחון לשגר צווי גיוס ל-3000 חרדים, עלה יו”ר ועד הישיבות לביתו של מרן הגר”ד לנדו, בכדי להתייעץ עימו כיצד יש לפעול מול צה”ל.

הגר”ד לנדו תקף בחריפות את החלטת גלנט: “מדינה שמגייסת את בני הישיבות – אין לה זכות קיום. בשעת מלחמה רוצים לקחת את הזכות של לומדי התורה – זאת התאבדות מוחלטת”.

ראש הישיבה הוסיף: “ברגע שאין הסדר והצבא במלחמה נגדנו, מה הטעם להתייצב? בשביל מה? בכל דבר הממשלה הזאת נגדנו”.

בסיום הפגישה הורה ראש הישיבה להעביר את דעתו לגדולי התורה  הספרדים והחסידים, בכדי שתהיה עמדה חרדית אחידה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות