הלוי: ישיבה בבקעת הירדן וגדוד הגנתי חרדי – דבר שניתן לעשות

הרמטכ"ל התייחס באירוע סיום קורס במכללה לביטחון לאומי לאיומים האסטרטגיים הביטחוניים על מדינת ישראל ולצורך הדחוף בשילוב בני הציבור החרדי בצבא
חיים טוויל
ה' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 23:45

הרמטכ”ל הרצי הלוי נשא הערב (רביעי) דברים באירוע סיום קורס במכללה לביטחון לאומי, התייחס לאיומים האסטרטגיים הביטחוניים על מדינת ישראל – ולגיוס חרדים.

“האתגרים הביטחוניים מורכבים וגדולים מתמיד”, אמר הלוי. “איראן מעוניינת להתקדם ליכולת גרעינית, ומחמשת צבאות וארגוני טרור שנלחמים בנו. השתנות האיומים מחייבת התאמות בתפיסת הביטחון. במערכה הנוכחית אנחנו עושים זאת בהתאמת האסטרטגיה, החשיבה המערכתית ושיטות הלחימה, ונותנים מענה איכותי בתחבולה, בשותפויות ובחדשנות למגוון איומים ובשבע זירות בו בזמן.

“האסטרטגיה מתבוננת על כל הזירות יחד, ובאמצעותה אנו מגדירים את המטרות לכל זירה; המערכתנות מתרגמת את המטרות לרעיון שעל פיו אנו פועלים, וברובד הטקטי אנחנו מתכננים ומבצעים”.

הוא הוסיף: “תמיד שאפנו להכרעה מהירה של צבאות אויב סדירים, להסיר את האיומים ולשחרר בהקדם את כוחות המילואים לתפקידם האזרחי החיוני להתפתחותה של המדינה. המלחמה הנוכחית שונה. זוהי מלחמה ברעיון קיצוני הרסני, שראשיתו באיראן ובשאיפותיה להשמדת ישראל, וזרועותיו שלוחות סביבנו. הכרעת ארגוני טרור האוחזים ברעיונות של השמדה, מקדשים את המוות וחוסים תחת אוכלוסייה צפופה, מחייבת מערכות יסודיות ולעיתים ארוכות, אשר יש לנהל אותן בנחישות, בתחכום, באורך רוח ובראייה כוללת של המשאבים הצבאיים, האזרחיים והלאומיים”.

הלוי הדגיש: “את הרעיון החמאסי אנחנו מנצחים דרך פירוק מנגנוניו הצבאיים והשלטוניים. הניצחון יושג בזכות הנחישות וההתמדה וגם בזכות אסטרטגיה ארוכת טווח ושותפויות אזוריות וגלובליות, עם מי שמשכילים להבין כי איראן ושלוחיה מאיימים לא רק עלינו, אלא גם עליהם. הניצחון יתבטא בשילוב של מהלכים צבאיים ושיקום אזרחי של הנגב המערבי – למשל, איכות ההגנה שנספק והשפעתה על שגשוגה של מכללת ספיר, בחיבור בין ביטחון וחינוך”.

לדבריו, “חשוב לזכור כי לצד המערכה הצבאית ניטשת בדעת הקהל העולמית מלחמת תודעה ונרטיבים. מפקדים חייבים להבין כי התודעה איננה המציאות, אך השפעתה עליה רבה. העולם נוטה לתמוך במי שנתפס חלש, ולא במי שצודק. ישראל נתפסת כחזקה, ובצדק; היא משלמת על כך מחירים – שלא בצדק – אך אם התנאי לתמיכה הוא להיות חלש, מוטב שנהיה חזקים”.

הרמטכ”ל דיבר גם על הזירה הצפונית: “בצפון מתנהלת מערכה נגד זרועה החזקה ביותר של איראן באזור. אנו פוגעים בחיזבאללה יום־יום, פגיעות קשות, שהן רק מעט מיכולתנו. נחושים וערוכים להשיב את השקט, להרחיק את האיום מהגבול ולהחזיר בבטחה את התושבים לבתיהם – ההחלטה על עתיד חזית הצפון היא בידינו. היא תתקבל מתוך חשיבה אסטרטגית ותכנון מערכתי, ותנווט את ההישגים הצבאיים. לפי מצפן האסטרטגיה. המעשה הצבאי הוא רכיב חיוני במעשה האסטרטגי, אך לא פחות חשובה ממנו היא המערכה הלאומית-חברתית על קיומנו הערכי המשותף. מחלוקות בתוכנו מפיחות תקווה באויבינו, ואילו סולידריות ולכידות, מהוות מפתח לביטחוננו הלאומי, כיום ובעתיד”.

הוא טען כי “הסכם למען השבת החטופים, מעבר לחשיבותו במובן המוסרי הדחוף של הצלת חיים, יש בו את הערכים הבסיסיים הנדרשים לחברת מופת ולחברה חפצת חיים”.

הלוי דיבר גם על הצורך בגיוס יותר חרדים לצה”ל. “חישבו מה יוכל לקרות במלחמה ובמשק כשבני החברה החרדית יתגייסו. ישיבה בבקעת הירדן, למשל, המשלבת לימוד תורה עם החזקת גזרה גדודית בהגנה, היא דבר שניתן ומוכרחים לעשותו”.

וכך גם באשר לנשיאה משותפת בנטל, ליתר דיוק הזכות לשאת בו. גם בו, יש כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל. חישבו מה יוכל לקרות במלחמה ובמשק כשבני החברה החרדית יתגייסו. ישיבה בבקעת הירדן, למשל, המשלבת לימוד תורה עם החזקת גזרה גדודית בהגנה, היא דבר שניתן ומוכרחים לעשותו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות