למנות נשים? הרב רוז’ה התפטר מתפקיד מ”מ נשיא מועצת הרבנות

הגאון רבי יעקב רוז'ה הודיע למשנים ליועצת המשפטית כי הוא מתפטר מתפקידו כמ"מ נשיא מועצת הרבנות הראשית - בגלל הכפייה של בג"ץ למנות נשים 'רבניות' לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים • במקומו ייכנס הגאון רבי רצון ערוסי, רבה של קריית אונו
יוסף גרינבוים
ה' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 23:26

סאגת הבחירות לרבנות הראשית: הגאון רבי יעקב רוז’ה הודיע הערב (רביעי) כי הוא מתפטר מתפקידו כממלא-מקום נשיא מועצת הרבנות הראשית –  בשל סירובו לשקול מינוי נשים ‘רבניות’ לאספה הבוחרת את הרבנים הראשיים, כפי שהוחלט פה אחד במועצת הרבנות.

במקומו ייכנס הגאון רבי ד”ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו ומגדולי רבני תימן.

במכתב ששיגר הרב רוז’ה למשנים ליועצת המשפטית לממשלה, הוא כתב: “פנייתי שטוחה גם אליכם ואל כבוד בית המשפט – אל נא אחי תרעו, הרפו ידיכם, עוד יבואו זמנים ליישוב הדין, קיימות אלטרנטיבות אחרות וראויות לפתרון האתגר הניצב לפתחנו ובהסכמת כל הנוגעים בדבר מבלי לפגוע במסורת ישראל”.

בשבוע שעבר פקעה כהונת הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, והאספה שעתידה לבחור את מחליפיהם של השניים טרם מונתה.

הבחירות מתעכבות בין השאר בשל הוראת בג”ץ לרבנות הראשית למנות נשים במקומות השמורים ל’נציגי הרבנות הראשית’. מדובר ב-10 מקומות בגוף הבוחר את הרבנים.

באספה ישנן נשים בודדות. גם השר לשירותי דת מינה 10 נשים. אך בג”ץ הורה לרבנים הראשיים לשקול מינוי של ‘רבניות’ על מכסת המינוי שלהם, כדי לפעול לאיזון.

הרב אביעד גדות, מנכ”ל חותם: “החוצפה של שופטי בג”ץ לא יודעת גבול. שופטי בג”ץ מנסים לקבוע לרבנות הראשית מי יבחר את הרבנים הראשיים הבאים. ההתערבות הזו מונעת את קיום הליך בחירת הרבנים הראשיים ופוגעת בתפקוד מוסד שהוא מאבני היסוד של מדינת ישראל.

“הרב רוז’ה שמסר את נפשו שנים ארוכות על כבודם של חללי צה”ל ובפרט מאז פרוץ המלחמה נאלץ לעזוב את תפקידו בשל הדורסנות של בג”ץ. אנו מחזקים את ידי הרבנות לא להיכנע בפני העריצות ולהמשיך לעמוד על המשמר מפני הרוחות הזרות המבקשות להקים כאן מדינת כל אזרחיה.

“עם ישראל אוהב את מסורת ישראל והוא ינצח את הדיקטטורה הפרוגרסיבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות