רבי דב קוק ביקר אצל הפצוע מטיל – ומה ששמע היה מדהים • צפו

יוסף גרינבוים
|
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 15:17
שגיא עברי, הפצוע מנפילת הטיל בכפר זיתים, שניצל בנס – זכה לביקור של רבי דב קוק • הפצוע  סיפר: “אני שומר שבת כבר חמישה חודשים, ואני אומר לכם: זה לא שאתם שומרים את השבת, היא שומרת עליכם” • מה הגיב הצדיק מטבריה?  צפו בתיעוד

אמש (שלישי) באישון לילה הופתעו במסדרונות בית החולים ‘פוריה’ בטבריה לראות את רבי דוב קוק  צועד במבואות בית החולים, תוך שהוא נראה רכון על תלמודו.

הגר”ד קוק שמע על שגיא עברי, הצעיר שנפצע באורח קשה מפגיעת טיל שנפל בכפר זיתים, וכבר מרגע הפציעה התפלל עליו שעות ארוכות. לאחר ששמע כי הוא מאושפז בטבריה בהכרה, למרות הניתוחים הקשים שכבר להסרת הרסיסים בידיו ובגבו – ביקש להגיע לבקרו בהקדם.

שגיא אמר לתלמידי הרב קוק כי הוא ירד אל הרב לפתח בית החולים, אך הגר”ד קוק עמד בתוקף על כך שהוא יעלה אל שגיא למרות חולשתו.

שגיא סיפר לרב על שהתרחש, וכיצד מההדף של הטיל שנפל בסמוך אליו, הוא נזרק 8 מטר באוויר, ומיד כשנחת על הקרקע עם חבלות קשות, התחיל למלמל: “מזמור לתודה הריעו לה’ כל הארץ”.

שגיא אמר: “אני רוצה לנצל את ההזדמנות שכבוד הרב נמצא כאן לידי, ולומר לכל עם ישראל – אני שומר שבת כבר חמישה חודשים בשלימות, לא מעשן, לא כלום, ואני אומר לכם: זה לא שאתם שומרים את השבת, היא שומרת עליכם, אין קושי בשמירת השבת, כולה עונג… אנשים צריכים להבין את זה… ולדעת שאם הם ישמרו את השבת יהיה להם רק טוב”.

הגר”ד קוק  התרגש מדבריו ואמר: “קודם כל שלא ילחמו בשבת קודש, הבעיה בארץ היא שנלחמים בקדושת השבת. תראה איך יש עדיין שנלחמים בכל הכח. לא רק שהוא לא שומר לעצמו את השבת, אלא מנסה להחטיא אחרים”.

שגיא הוסיף וסיפר: “אני ברוך ה’ מניח תפלין בכל יום, באותו יום קמתי מוקדם וראיתי שחשוך, אז דחיתי את הנחת התפלין, וכך נמשך העניין, ופתאום בשעה 10 קרה הדבר הנורא הזה. אמרתי לאמא שלי, זה תזכורת מבורא עולם שהיד הזאת עדיין לא הניחה תפלין, אין לדחות את המצווה”.

הרב התפעל מאד מדבריו של שגיא, ובירכו בברכת כהנים באהבה, ונפרד ממנו בידידות. הוא בירך דם את הוריו – ומיד שב לתלמודו.