צפו: השאלות המצמררות של לוחם שנפצע קשה – גרמו לפוסק לבכות

הגאון רבי אשר וייס סיפר לתלמידיו על שאלות מצמררות שנשאל על ידי לוחם בן 20, בחור ישיבה, שאיבד במלחמה את שתי רגליו, את זרועו הימנית, ונותר עם יד שמאל פצועה • "אלו הם הצדיקים שלנו, אף פעם לא נשאלתי כאלה שאלות. בכיתי"
חרדים 10
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 14:17

הגאון רבי אשר וייס סיפר לתלמידיו על שאלות מצמררות שנשאל על ידי לוחם בן 20, בחור ישיבה, שנפצע באורח קשה במלחמה – איבד את שתי רגליו, את זרועו הימנית, ונותר עם יד שמאל פצועה. הסרטון שתיעד את דבריו פורסם בערוץ 14.

“אף פעם לא נשאלתי כאלה שאלות”, סיפר הרב וייס לתלמידים. “בכיתי”.

השאלה הראשונה שהלוחם הצעיר שאל הייתה: “איפה אני מניח עכשיו תפילין? ביד ימין? אבל זרועי הימנית נקטעה מתחת למרפק. האם זו נחשבת יד כהה? האם עליי להניח את התפילין ביד ימין שלי?”

הלוחם המשיך ושאל את הרב בעניין נטילת ידיים: “אני משתמש ביד השמאלית כדי לאכול, אך יש לי שימוש מסוים במה שנותר מזרועי הימנית. האם עליי ליטול ידיים בימין שלי?”

השאלה השלישית ששאל הייתה בקשר לחג הסוכות: “אני מקווה שאקבל את התותבת שלי עד חג הסוכות. מה אעשה אז עם הלולב והאתרוג? איך אוכל להחזיק אותם?”

 

השאלה האחרונה, שהביאה את הרב עד כדי דמעות, הייתה על ברכת שהחיינו: “כשאקבל את היד התותבת שלי, מתי עליי לברך שהחיינו? האם כשאני מקבל אותה או כשאני משתמש בה?”

הגר”א וייס הודה כי מעולם לא נשאל שאלות כאלה. כאשר בירך הלוחם הצעיר “שהחיינו”, הרב בכה.

הלוחם הסתכל על הרב נבוך ושאל: “זה פחות מבגד חדש?”

הרב וייס אמר לתלמידיו: “אלו הם הצדיקים שלנו. ילד בן 20 שנותר ללא רגליים וללא יד ימין, ואלו השאלות שהטרידו אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות