מנהיגי הציבור הליטאי: לא נתייצב, גם אם בחורים יצטרכו ללכת לכלא

חרדים 10
|
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 13:16
בפגישות בבתי מרן הגר”ד לנדו  והגרמ”ה הירש הביעו ראשי הישיבה את דעתם הנחרצת: אם יצאו זימונים לגיוס, יקראו שלא להתייצב בשום אופן הגרמ”ה הירש: עכשיו מדובר במאבק של מסירות נפש. ברגע שאין שיח וכל הצעה שמציעים פוסלים – אז גם מצידנו אין שום שיח”

לקראת הכרזה גורפת שלא להתייצב: לקראת הוצאת 3000 צווי גיוס שצה”ל עומד לשגר בחודש הקרוב – בימים הקרובים ככל הנראה יפורסם מכתב משותף לגדולי ישראל מדגל התורה, ש”ס ואגודת ישראל,  בו יקראו לכלל הציבור החרדי שלא להתייצב ל’צו ראשון’.

בפגישות שנערכו אתמול בבתי מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו  והגאון רבי  משה הלל הירש הביעו ראשי הישיבה את דעתם הנחרצת כי במידה ויצאו זימונים לגיוס, יקראו שלא להתייצב בשום אופן בלשכת הגיוס – עד להסדרת חוק גיוס שיהיה מקובל על הציבור החרדי.

הגרמ”ה הירש אמר בפגישה אתמול על צווי הגיוס: “זו מערכה של מסירות נפש. זו לא מערכה רגילה, עברנו בעשרות השנים הרבה מאבקי דת, אבל עכשיו מדובר במאבק של מסירות נפש – גם אם בחורים יצטרכו ללכת לכלא”.

הוא הוסיף: “כל ההוראה של הרב שטיינמן זצ”ל להתייצב בלשכת הגיוס, רק כשהיה שיח עם הציבור החרדי, ברגע שאין שיח וכל הצעה שמציעים פוסלים – אז גם מצידנו אין שום שיח”.