שני לוחמי צה”ל נפצעו באורל קשה בקרב במרכז רצועת עזה I שוטף

חיל האוויר חיסל מחבל שהשתתף בטבח 7 באוקטובר • חיל האוויר תקף תשתיות חיזבאללה בעומק לבנון ובדרומה • המשלחת הישראלית נחתה בדוחה • דיווחים פלסטיניים: כוחות צה"ל נכנסו לטול כרם • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 12:48
היום ה-278 למלחמה I עדכונים שוטפים:

18:15 – שני לוחמי צה”ל נפצעו קשה בעזה

דובר צה”ל הודיע כי שני לוחמים מחטיבת אלכסנדרוני נפצעו קשה בקרב במרכז הרצועה. הם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

15:06 –  כ-30 שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר ישראל

התרעות הופעלו בצפון מדינת ישראל לאחר שחיזבאללה שיגר רקטות שיורטו מעל לגליל. בצה”ל מסרו כי אין נפגעים.

14:40 – נתניהו נועד עם שליח ארה”ב למזרח התיכון

שעתיים וחצי לאחר הגעת המשלחת הישראלית ובראשה רונן בר ראש השב”כ לדוחה, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם השליח המיוחד של נשיא ארה”ב למזרח התיכון ברט מקגורק. ראה”מ הדגיש את מחויבותו לעסקה כל עוד נשמרים הקווים האדומים של ישראל. בהמשך נפגש השליח עם שר הבטחון יואב גלנט.

12:00 | צה”ל קרא לתושבי העיר עזה להתפנות דרומה

בהתפתחות משמעותית ביותר: צה”ל קורא בכרוזים שפוזרו הבוקר לכל תושבי העיר עזה לעזוב מיד דרך הנקז לכיוון דיר אל בלח ומחנות המרכז.

דורון קדוש, גלי צה”ל: מדובר בכרוז חריג כי הפעם צה״ל לא מפנה באופן ממוקד אזור מסוים, אלא את כל העיר עזה – שבה נותרו לפי ההערכות כ-200,000 פלסטינים.

11:40 – המו”מ לעסקת חטופים: המשלחת הישראלית נחתה לפני זמן קצר בדוחא

אחרי ששבה אתמול מקהיר: המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד, ראש השב”כ ואלוף (במיל’) ניצן אלון נחתה לפני זמן קצר בבירת קטאר. בשעות הקרובות תתקיים פסגה יחד עם ראש ממשלת קטר, ראש המודיעין המצרי וראש ה-CIA.

11:15 – נועה וניר ברנס הי”ד הם ההרוגים מהמטח לגולן

נועה וניר ברנס הי”ד מקיבוץ אורטל, הורים לשלושה ילדים בני 13, 16 ו-18, הם ההרוגים מהמטח אתמול לרמת הגולן. מועד ההלוויה טרם פורסם. נועה וניר, בני 46, עברו לקיבוץ בשנת 2012: “חברים מרכזיים ואהובים”

09:40 – פעילות צה”ל בשג’עאיה: עשרות מחבלי חמאס וג’יהאד אסלאמי חוסלו ביממה האחרונה

09:20 – דיווחים פלסטיניים: כוחות צה”ל נכנסו לטול כרם

08:20 – דיווח: המזח הימי האמריקני יותקן היום מחדש בחופי עזה למשך מספר ימים – ואז יפורק לצמיתות

לדברי גורמים אמריקנים רשמיים: המטרה – העברת סיוע הומניטרי שהצטבר בקפריסין וברציף.

07:30 – דיווח: במצרים לא יתנגדו להקמת גדר ביטחון שתמנע הברחות לרצועה

בקהיר הביעו נכונות לשתף פעולה עם ישראל, בנוגע לשמירה על הגבול עם רצועת עזה, בשיחות שקיימו עם ישראל וארצות הברית, אך התנו את זה במסגרת רחבה יותר של השותפות הדו-צדדית בין המדינות.

מקורות המעורים במשא ומתן, מסרו לעיתון אלאח’באר הלבנוני, שמצרים לא הביעה התנגדות להצעה להקים גדר ביטחון בציר פילדלפי, כדי למנוע הברחות והבהירה שניתן לדון בסוגייה הזאת בצורה מפורטת יותר, מאוחר יותר ובשלב שיבוא לאחר נסיגת כוחות צה”ל מציר פילדלפי באופן מלא, או לאחר הפריסה מחדש של כוחות צה”ל.

07:00 – צה”ל תקף תשתיות חיזבאללה בעומק לבנון ובדרומה

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור של מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים ג’נתא שבעומק לבנון וברעשית שבדרום לבנון. כמו כן, מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של הארגון במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון.

06:00 – רב סמל טל להט הי”ד, בן 21 מכפר סבא, לוחם מגלן, נפל מפגיעת צלף בשכונת רימאל בעזה

04:10 –  אחרי דיווחים פלסטינים על כ-29 הרוגים בתקיפה סמוך לח’אן יונס, בצה”ל אומרים: נבדקת פגיעה באזרחים

מטוס קרב תקף באמצעות חימוש מדויק מחבל חמאס אשר השתתף בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. נבדקים דיווחים על פגיעה באזרחים, סמוך לבית הספר “אלעודה בעבסאן” בח’אן יונס, אשר מצוי בסמוך למיקום התקיפה. האירוע מתוחקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות