גלנט: נגייס עד הקיץ הבא עוד 3,000 חרדים, לא מחפשים להכעיס

שר הביטחון במליאת הכנסת: "חיסלנו או פצענו 60% ממחבלי החמאס" • חבט בח"כים מהאופוזיציה שזעמו על הגיוס: "בתקופה שהייתם בממשלה גויסו מיליונים... איפה הייתם כל השנים האלה? איפה היו שרי הביטחון שלכם, איפה היו הגנרלים שלכם במשך 20 שנה? קצת ענווה, קצת צניעות"
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 12:25

שר הביטחון יואב גלנט השיב היום (רביעי) לראשונה לשאילתות והתייחס להישגי צה”ל במלחמה, גיוס החרדים ולחיבור חשמל ישראלי לרצועת עזה.

על גיוס החרדים אמר: “היעד שלנו הוא להגיע לגיוס של כל מי שהוא בר גיוס לפי חוק. כך אנו עובדים. בסופו של עניין התהליך הזה הוא תהליך הדרגתי. הוא לא נעשה 76 שנים.

“הוא לא נעשה על ידי רבים מקודמיי, כשלא זז מילימטר במה שצריך לעשות. והוא משתנה עכשיו כי צווי הגיוס בדרך וייצאו במהלך השבועות הקרובים. זה שינוי דרמטי ומן הראוי לברך עליו. זה גם ירבה ביטחון וגם ירבה אחדות”.

הוא הבהיר כי  “התכנון הוא לגייס מקיץ 2024 לקיץ 2025 עוד 3,000 חיילים חרדים, זו הקיבולת של הצבא”.

חברי כנסת מהאופוזיציה זעמו על המספר הנמוך, לשיטתם.

הוא הגיב  לח”כ אורית פרקש-הכהן: “אנחנו רוצים להגיע למצב שמתחילים תהליך גיוס ומביאים יותר אוכלוסיה חרדית. אין לנו עניין בעימות, בשסעים, במחלוקות. אני מקווה שאת זוכרת שזו פעם ראשונה שצווי גיוס נשלחים לאוכלוסיה החרדית. נשלח אלפי צווים. אם צריך לגייס 3,000 נפעיל את זה במדורג עם שולי ביטחון. אני מעריך שבגיוס יולי-אוגוסט נוציא 3,000 צווים מתוך כוונה שיגיעו מקסימום, נראה פרופורציות, נלמד לגיוסים הבאים. רוצים להצליח. לא מחפשים להכעיס או פעילויות קנטרניות, אלא להצליח”.

הוא הוסיף: “תשאלי את עצמך האם בכל התקופות שקדמו לתפקידי, האם נעשה הכל? גם לי יש כמה שאלות בעניין הזה”.

בתשובה לשאילתא של מירב בן ארי אמר: “במשך שנים היו דיבורים. אנחנו עושים מעשה. כיום הממוצע של גיוס חרדים עומד על 1,800, אנחנו נעלה את זה ל-4,800, ובהמשך יותר”.

לח”כ מאיר כהן מ’יש עתיד’ אמר: “אני רוצה שהמפקד של האדם החרדי יהיה אדם שהחרדי בוטח בו. בתקופה שהייתם בממשלה גויסו מיליונים… איפה הייתם כל השנים האלה? איפה היו שרי הביטחון שלכם, איפה היו הגנרלים שלכם במשך 20  שנה? 20 שנה של דיבורים בלי מעשים. קצת כבוד, קצת ענווה, קצת צניעות. כשעולים מ-1800 ל-4800 אני מצפה שתוקירו ולא תגמדו אותו”.

 

על המלחמה אמר: “ההישגים של חיילי צה”ל רבים. חיסלנו או פצענו 60 אחוז ממחבלי החמאס. פירקנו את 24 הגדודים או את רובם המכריע. השבנו מחצית מהחטופים ואנו נחושים להשיב את השאר.

“מערכת הביטחון נחושה להשיג את מטרות המלחמה ולהשלים אותן. כדי שנוכל לעשות את הדברים האלו מן הראוי שנשמר לעצמנו גם את ‘המאפשרים’ בשדה הקרב”.

על חיבור החשמל אמר: “הלגיטימציה הבין-לאומית שתובעת תנאים הומניטריים היא תנאי בסיסי על מנת לאפשר את פעולתו של צבא. אנו צריכים לשמור עליה על מנת למנוע משבר הומניטרי בעזה, שלבד מהצדדים המוסריים שלו אנו חייבים לבצע את משימותינו.

“הקבינט קיבל החלטה שיש לקדם את הפעולות ההומניטריות כמאמץ מאפשר להמשך המלחמה. כחלק מכך, אישרתי בעצה אחת עם ראש הממשלה את חיבור החשמל למתקן ההתפלה שמאפשר מים. זיהום מים וכתוצאה מכך הפוטנציאל של התפרצות מחלות יסכן את כוחותינו, את ביצוע המשימות ואת החטופים.

“קו החשמל הזה מיועד למתקן ההתפלה ויש ביכולתנו לוודא שלא מתבצע בו שימוש אחר למעט התפלת המים”.

על שאילתה של ח”כ עמית הלוי בנושא “סיכול פעילים שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר”, אמר: “לוחמי צה”ל פועלים במסירות רבה מזה 9 חודשים במלחמה הצודקת ביותר שידענו כל שנות קיומנו. לוחמי צה”ל לחמו בגבורה ובלמו בימים הראשונים והעבירו לאחר מכן את המלחמה לשטח האויב בהתקפה עזה. אנו אומר בצורה הברורה ביותר: מערכת הביטחון כולה נחושה למצות את הדין עם כל אחד ואחד שפעל כנגד אזרחי ישראל. בין אם מדובר במחבל מוצהר ובין אם מדובר באזרח שלקח חלק בפעילות הרצח המתועבת הזו.

“אנו נמצה את הדין עם כולם, בין אם במעצר ובין אם בחיסול. יש רק שתי אפשרויות לאנשים האלה – בית הכלא או בית הקברות. לא מדובר פה על קרב או מלחמה. מדובר פה על השפל האנושי הגרוע ביותר – הפעולה של חיות האדם האלו, ואנו נמצה עימם את הדין. הכלל שחל הוא הבא להורגך השכם להורגו. בנושא הזה לא יהיו פשרות. נפעל בהתאם לחוק ולדין, אבל בלי לשכוח מה מוטל עלינו”.

גלנט הוסיף: : “אין מקלט ואין מקום בטוח למי שלקח חלק בטבח נגד אזרחי ישראל, נביא אותו לדין. הפעולה של צה”ל שהביאה לחיסול כארבעה עשר אלף מחבלים ולמיטוט מסגרות חמאס היא למעשה העדות למה שאני אומר. נתקוף ואנחנו תקופים מחבלים. הכול ייעשה בהתאם לחוק ובהתאם לצורך המבצעי כאשר המשימה ברורה. בקצה נגיע לכולם”.

הוא רמז בדבריו למנהיגי חמאס יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה, והוסיף: “מאלה שנמצאים במנהרות דרך אלה שלובשים חליפות ומסתובבים בעולם במטוסי פאר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות