“המתלהמים שומרים שבת”? מגיש ערוץ 12 ספג מהנציב ביקורת חריפה

העיתונאי ערד ניר, מגיש חדשות 12, הקריא את האיום האיראני בשידור חי ולגלג: "התגובות לזה יגיעו עם צאת השבת, המתלהמים שומרים שבת" • נציב פניות הציבור על התלונות שהתקבלו: "מצאתי כי על המגיש היה לציין בבירור במהלך השידור כי כוונתו לשרים סמוטריץ' ובן גביר"
אבי כץ
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 11:57

סערת שומרי השבת: לאחר שהקריא את האיום של איראן כי אם תפתח במלחמה נרחבת בלבנון  “תתפתח מלחמת השמדה”, פנה העיתונאי ערד ניר, מגיש חדשות 12, אל הפרשן לענייני ערבים מוחמד מדג’אלה – ולגלג: “התגובות לזה יגיעו עם צאת השבת, המתלהמים שומרים שבת”.

מג’דאלה, בתגובה, הנהן וחייך.

בעקבות כך, ארגון בצלמו פנה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה בתלונה: “דברי ערד ניר שאמר שהמתלהמים מגיבים במוצאי שבת הם אנטישמיות והסתה”.

במכתב ששיגר היום (רביעי) הנציב דוד רגב, הוא כתב: “קיבלתי את פנייתך ועוד עשרות כמוה, שקבלת בה על דבריו של העיתונאי והמגיש ערד ניר שנאמרו
במהלך מהדורת חדשות  ששודרה בשבת.

במהלך דיון שעסק באירועי הלחימה בחזית הצפונית של ישראל הוצגו עמדות השרים שנשמעו בקבינט יומיים קודם לכן, ועל הודעת שגרירות איראן באו”ם כנגד ישראל. בתום הדיווח התייחס המגיש ערד ניר לדברים ואמר בין היתר: ‘התגובות מישראל יגיעו במוצ”ש כי המתלהמים שומרים שבת’.

בתלונות הרבות נטען כי דבריו של המגיש ערד ניר היו מתייגים, מכלילים ופוגעניים כלפי כלל הציבור הדתי שומר השבת. בשל פנייתך פתחה הנציבות בבירור במהלכו צפיתי במשדר המדובר ופניתי לגורם המשדר שמסר בתגובתו: ‘בשום אופן ערד ניר לא התכוון לציבור שומרי השבת ככלל אלא לשרים סמוטריץ’ ובן גביר’.

כאמור צפיתי בתוכן עליו הלנת ומצאתי כי על המגיש היה לציין בבירור במהלך השידור כי כוונתו לשרים סמוטריץ’ ובן גביר ולא לכלל האזרחים שומרי השבת.
העברתי את הערתך בצירוף הערתי זו לתשומת לב הגורם המשדר.

אני מצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים האחרים מצפייה בתוכן ומודה לך על פנייתך”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, הגיב: “אני מברך על החלטת הנציב. לא ניתן לפגוע להכליל או לבזות את הציבור המסורתי המדינה. גם לנו מגיע זכויות אדם והזכות לשם טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות