נועה וניר ברנס הי”ד, הורים ל-3 מאורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם

חיים טוויל
|
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 11:23
נועה וניר ברנס הי”ד, זוג מקיבוץ אורטל, הורים לשלושה, נהרגו מפגיעה ישירה כשעשו את דרכם הביתה • ראש המועצה האזורית גולן: “המצב שיורים פה פעם אחר פעם צריך להיות מוכרע על ידי הממשלה” • “אני לא מוכן לחיות במגרש משחקים של חיזבאללה, חושב שצריך לתקוף”

נועה וניר ברנס הי”ד, זוג מקיבוץ אורטל, הורים לשלושה ילדים, שעשו את דרכם הביתה, נפגעו אמש מפגיעה ישירה ברכבם ונהרגו במקום.

ניר, מנהל התיירות בקיבוץ, ונועה, שוקולטיירית, עשו אמש את דרכם הביתה בכביש 91, נפגעו פגיעה ישירה ברכבם ונהרגו במקום.

בקיבוץ ספדו: “אבל כבד ירד על קיבוץ אורטל. נועה וניר ברנס, חברי הקיבוץ, נהרגו מפגיעה ישירה ברכבם. נועה וניר, בני 46, חברים מרכזיים ואהובים באורטל, הגיעו ליישוב בשנת 2012. ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. קהילת אורטל חזקה ומלוכדת, מחזקת את המשפחה ומתמודדת עם המצב”.

השניים נסעו על כביש 91, שהינו ציר מרכזי שאין אחד שנוסע לצפון הגולן ולא עובר דרכו.

הרקטה שפגעה בהם היא אחת מתוך מטח של 40 ששוגרו מלבנון.

ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, התייחס הבוקר (רביעי) בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’ למטח שגבה את חייהם: “זו מציאות שהתרענו עליה כבר הרבה זמן, המצב שיורים פה פעם אחר פעם צריך להיות מוכרע על ידי הממשלה. יש פה משוואה שאנחנו כאילו בשוויון נפש מקבלים אותה”.

קלנר הוסיף: “אנחנו מחזיקים עבור ישראל את הגבול והצבא צריך להגן עלינו, לא נהיה עוטף של שום דבר. אני לא מוכן לחיות במגרש משחקים של חיזבאללה, אני חושב שצריך לתקוף. ראינו ב-7 באוקטובר שאם אין אזרחים על הגבול אז אין שכבת הגנה לירושלים ותל אביב. הצבא נלחם בחזית והתושבים נדרשים להמשיך בשגרת החיים שלהם כדי לנצח”.

לדבריו, “גם בבוקר הקשה הזה לא ניתן ולו לרגע את תחושת הניצחון לאויב, שניכנע או נישבר. תושבי הגולן בבתיהם, יש פה חוסן קהילתי גבוה והבנה שזאת המשימה הלאומית שלנו”.

בני הזוג נהרגו סמוך לצומת נפח, כתוצאה מפגיעה ישירה במטח רקטות ששוגר אתמול לעבר הגולן בשעות אחר הצהריים. הזוג היה בנסיעה ברכבם, שעלה באש ונשרף כליל.

חיזבאללה טען כי ירה מטח של עשרות רקטות לעבר בסיס נפח בתגובה לחיסול של איש ארגון הטרור, יאסר קרנבש, ברכב שבו נסע בכביש דמשק-ביירות. קרנבש היה מקורב לנסראללה ושימש שומר ראש שלו. תפקידו העכשווי היה ביחידה האחראית על העברות נשק מסוריה ללבנון.

28 ישראלים נהרגו מאש חיזבאללה בצפון מתחילת המלחמה. 11 מהם אזרחים. 17 חיילים.