סוף למשבר? ש”ס ועוצמה יצביעו יחד עם הקואליציה

אריה ריבקינד
|
ד' תמוז התשפ"ד / 10.07.2024 10:53
סיעת ש”ס הודיעה שהיא מסיימת את המשבר למרות שחוק הרבנים לא אושר: “ש”ס כדרכה מגלה אחריות ולא תיצור משבר בעת הזו” • תקפה את בן גביר: “למרבה התדהמה, השר בן גביר בחר לחולל קרע מיותר” • ב’עוצמה’ לא מוותרים – אך הדגישו: “לא ניתן לאופוזיציה לנצח ולהעביר חוקים”

מפלגות ש”ס ועוצמה יהודית הודיעו הבוקר (רביעי) כי על אף היריבות בשל סערת ‘חוק הרבנים’ – יחזרו להצביע עם הקואליציה.

בהודעה מטעם ש”ס נמסר:  “תנועת ש”ס ניסתה פעמיים להביא תקנות חשובות לייקר את מעמד הרבנים בישראל המוסרים נפש בתקופה הזו, וכן לשיפור תנאיהם של עובדי המועצות דתיות והבלניות – מהלך חברתי שזכה להסכמה רחבה מאד”.

במפלגה הזכירו את דבריו של הרב מאזוז נגד בן גביר: “ראוי להזכיר את דבריו הנחרצים של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מזוז שליט”א שכתב על חוק שירותי הדת: ‘מי שמתנגד לדבר זה פוגע בקודשי ישראל וממילא גם בשמירה ובטחון של עם ישראל'”.

בש”ס תקפו את השר בן גביר: “למרבה התדהמה, השר בן גביר בחר להפיל את החוק ולחולל קרע מיותר בימין בזמן מלחמה בשל שיקולים פוליטיים”.

עם זאת הבהירו: “ש”ס כדרכה מגלה אחריות ולא תיצור משבר בעת הזו שעלול לפגוע במאמץ המלחמתי ובעסקת החטופים ולכן תצביע יחד עם הקואליציה. סיעת ש”ס תמשיך לעשות הכל כדי לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל”.

במפלגתו של בן גביר הגיבו: “עוצמה יהודית עומדת על כך שחוק הרבנים 2 יעבור רק במידה והשר לביטחון לאומי יוכנס לפורום ניהול המלחמה, ובמידה וזה לא יקרה – תתנגד להצעה. רק אמש הוכח, בהפקרות הביטחונית בצפון, כמה דרושה נוכחותו של השר בן גביר בפורום ניהול המלחמה. כל עוד זה לא קורה, עוצמה יהודית תמשיך לשבש את עבודת הקואליציה”.

גם בעוצמה יהודית הודיעו כי יצביעו יחד עם הקואליציה: “יחד עם זאת, באשר להצבעות האופוזיציה היום, עוצמה יהודית לא תיתן לאופוזיציה לנצח ולהעביר חוקים ותצביע נגד החוקים שתעלה האופוזיציה”.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ הגיב: “לאחר שיחתי עם ש״ס ועוצמה יהודית, סוכם כי המפלגות יצביעו היום על הצעות החוק הטרומיות בהתאם למשמעת הקואליציונית. שמירה על ממשלת הימין היא מטרה חשובה ומכרעת לעתיד מדינת ישראל, ואני מקווה שכלל המפלגות יזכרו זאת להמשך, מברך על גילויי האחריות”.

גורם בש”ס אמר ל’הארץ’ על המתיחות בקואליציה: “על פניו האירוע פתיר. הפטירה עכשיו של אחיו של אריה, הרב יהודה דרעי, עשויה להקפיא קצת את המתח, סביר שבן גביר יבוא לנחם ויהיה אפשר לקדם את חוק הרבנים”.