בית המשפט: הנוח’בה יקבלו סנגורים – במימון של המדינה

מישהו השתגע פה? אחרי ההתנגדות של הסניגוריה הציבורית לייצג את מחבלים החמאס - השופטים אישרו את ייצוגם באמצעות עורכי דין פרטיים, שימומנו מקופת המדינה • דוברות בתי המשפט: "החוק מחייב זאת" • השר סמוטריץ': "משרד האוצר לא יקצה למהלך החמור הזה ולו שקל אחד"
חרדים 10
ד' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 21:57

מחבלי הנוח’בה שהתעללו, רצחו ואנסו, יקבלו ייצוג משפטי שימומן מקופת המדינה – על חשבון אזרחי ישראל.

לפי דיווח היום (שלישי) ב’כאן חדשות’, השופטים בבתי המשפט אישרו את ייצוגם של מחבלי חמאס באמצעות מימון עורכי דין פרטיים, שייצגו אותם במשך החודשים בהם מעצריהם צפויים להיות מוארכים.

בימים אלה פנתה הנהלת בתי המשפט למשרד המשפטים כדי לדרוש את העברת הכספים לסניגורים של המחבלים, כאשר בפועל מדינת ישראל אישרה את מימון הסניגורים – אך לא העבירה להם כסף.

לכן, בהנהלת בתי המשפט דורשים לקבל מקור תקציבי למימון שאושר, ולא ברור מהיכן בדיוק מקופת אוצר המדינה יתקבל המימון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “משרד האוצר לא יקצה למהלך החמור הזה ולו שקל אחד”.

סמוטריץ׳ אף שיגר מכתב דחוף לממונה על התקציבים והורה שלא לממן ייצוג פרטי לנוח’בה מתקציב המדינה. “מדובר באובדן עשתונות ערכי. אזרחי ישראל לא יממנו מכספם הגנה משפטית לאויבים מתועבים כאלה. אף פעם לא, ובפרט בתקופה מאתגרת זו כשאנחנו נדרשים לגרד מן הגורן ומן היקב מקורות תקציביים למתן מענה לשלל צרכי החברה הישראלית בעת מלחמה ונדרשים לצעדי התכנסות קשים בכדי לשמור על המסגרות הפיסקליות”.

בפנייתו לממונה על התקציבים, עם העתקים למנכ”ל האוצר, החשב הכללי והנהלת בתי המשפט כתב השר: “אני מניח שגם לולי הנחייתי זו לא היית מעלה בדעתך להיענות לבקשה ההזויה הזו, אולם למען הסר ספק הריני להודיעך כי אני אוסר על מימון ההגנה המשפטית האמורה מתקציב המדינה.

“צודקת הסנגוריה הציבורית בהתנגדותה לייצג את מחבלי הנוחבה ואין לי כל כוונה לאפשר זאת ממקורות אחרים. אבקשך לוודא כי הנחיה זו עוברת לכלל גורמי המשרד למניעת תקלות”.

עו”ד יסכה בינה מהתנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה: “אתם, בכסף שלכם, תממנו את הרוצחים, אנסי הילדות למוות, כורתי הראשים, שורפי התינוקות וקורעי עובר מרחם אימו, בהחלטה של בית המשפט. נרצחתם, נאנסתם, חוללתם, נשרפתם. עכשיו תשלמו. בית המשפט של מדינת ישראל 2024 – סוף”.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: “החוק מחייב ייצוג סניגור לצורך קיום דיון של עצור, מכיוון שמדובר בדיונים שהתקיימו בהיוועדות חזותית, ניתנו מספר החלטות שיפוטיות למינוי סניגור פרטי ומימון שכר הטרחה מאוצר המדינה. הנהלת בתי המשפט פנתה למשרד המשפטים לצורך בחינת אופן יישום ההחלטות השיפוטיות ומציאת מקור תקציבי, והנושא נמצא עדיין בבחינה”.

כפי שדווח כבר  בנובמבר 2023, הסנגוריה הציבורית הודיעה כי היא לא מוכנה לייצג את מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר. במערכת המשפט אומרים שהפיתרון הראוי הוא למצוא עורך דין זר שייצג אותם, כפי שנעשה במשפט אייכמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות