סקר: אם בן גביר יוביל לבחירות, תצביע לו? לא תאמינו כמה ענו כן

מסקר שביצע מכון הסקרים 'דיירקט פולס' ופורסם בערוץ 14 עולה, כי רוב מוחץ בציבור חושב שראש הממשלה לא מפעיל מספיק לחץ צבאי על חמאס • רוב הציבור חושב שההחלטה של דובר צה"ל לאסור על עופר וינטר לנאום היא פוליטית: “מה שאסור לוינטר על אזרחי, מותר לפוקס, איזו עליבות”
חרדים 10
ד' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 21:41

הממשלה תפורק? בימים האחרונים השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה על מסלול התנגשות ישיר מול הקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת ש”ס והעומד בראשה ח”כ אריה דרעי.

בן גביר מתבצר בדרישתו להעברת ‘חוק הרבנים’ שש”ס דורשת – רק בתמורה להכנסתו לקבינט המצומצם המנהל את המלחמה.

בסקר שביצע מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ ופורסם הערב (שלישי) בערוץ 14 נשאל הציבור: במקרה שהשר איתמר בן גביר יוביל לפירוק ממשלת הימין ולקיומן של בחירות בשעה זו – האם תצביעו לו בעתיד?

כ-71% מהנשאלים ענו כי הצביעו לו בעבר וימשיכו להצביע לו בעתיד. כ-16% מהנשאלים ענו שהצביעו לו בעבר – אך לא ימשיכו להצביע לו בעתיד, וכ-13% ענו: “טרם החלטתי”.

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור חושב שהחלטת דובר צה”ל למנוע מעופר וינטר לנאום, ומנגד להתיר לאלוף יהודה פוקס לשאת נאום פוליטי נובעת משיקולים פוליטיים.

57% מהציבור חושבים שההחלטה למנוע מוינטר לנאום נובעת משיקולים פוליטיים, 27% חושבים שההחלטה מגיעה משיקולים מקצועיים, ואילו ל-16% אין עמדה בנושא.

אתמול נשא פוקס נאום במדים ובו תקף בחריפות את ההנהגה ביו”ש וקרא לחיזוק הרש”פ. מנגד, לפני מספר שבועות אסר דובר צה”ל על עופר וינטר לנאום בכנס שקרא להכרעה צבאית וניצחון בעזה.

דובר צה”ל  נימק זאת בכך שוינטר טרם השתחרר בצה”ל ועודנו בתקופת פרישה, וההחלטה גררה זעם רב. כעת בעקבות ההחלטה לאפשר לפוקס לשאת נאום פוליטי, הכעס התגבר עוד. “מה שאסור לוינטר על אזרחי, מותר לפוקס, איזו עליבות”.

מנתוני הסקר עולה עוד, כי 66% מהנשאלים סבורים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מפעיל מפסיק לחץ על החמאס, 22% סבורים שכן, ואילו 12% השיבו כי אינם יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות