השופטים הכריעו: עדותו של ראש הממשלה נתניהו תחל ב-2 בדצמבר

הפרקליטות התנגדה לבקשת ראש הממשלה לדחות את פרשת ההגנה ותחילת עדותו של ראש הממשלה למרץ 2025 - והיא תתחיל בחודש דצמבר • נימוק השופטים: "מדובר בתיק מורכב ורחב היקף באופן חריג. קיים אינטרס ציבורי מהותי בקידום ההליך ככל הניתן"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ג' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 18:35

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים קבעו אחר הצהריים (שלישי) כי עדות ראש הממשלה בנימין נתניהו תחל ב-2 בדצמבר השנה.

נתניהו ביקש לפני כשבועיים לדחות את עדותו לתאריך 25 במרץ, בין היתר בעקבות המלחמה המתמשכת בעזה. משמעות הבקשה היא הפסקה של חצי שנה בין סיום פרשת התביעה לתחילת פרשת ההגנה. בבקשתו הזכיר נתניהו את חילופי עורכי הדין, לאור יציאת עו”ד בן צור מהתיק, ואת העובדה שהתקיימו 278 ישיבות במסגרת פרשת התביעה.

הפרקליטות התנגדה לבקשה ודרשה כי עדות ראש הממשלה תחל מיד לאחר החגים.

בהחלטת השופטים נכתב: “נקודת המוצא לדיון היא, כי מדובר בתיק מורכב ורחב היקף באופן חריג. בה בעת, קיים אינטרס ציבורי מהותי, עליו עמדנו בהחלטות קודמות, בקידום ההליך ככל הניתן”.

עוד נכתב, כי “אינטרס זה מתלכד גם עם אינטרס עליו עמדו מרבית הנאשמים, במניעת עינוי דין. הבאנו בחשבון את השיקולים עליו עמד נאשם מס’ 1 בטיעוניו, ובהם קיומם של עדי תביעה שהמאשימה ויתרה על עדותם, אשר פנייה של ההגנה אליהם נמנעה פרק זמן של ממש; חילופי ייצוג של נאשם 1 באישום הראשון; האפשרות להכין את ראש הממשלה לעדות במהלך המלחמה. לצד זאת הבאנו בחשבון את פרק הזמן שעמד לרשות ההגנה עד עתה להיערך לדיון”.

השופטים ציינו: “נתנו דעתנו גם לכוונת ההגנה להשלים את טיעוני בסוגיית ההגנה מן הצדק. בהקשר זה נציין, כי הגשתה של השלמת הטיעון התארכה פרק זמן משמעותי, וכי צפוי שהגשת תגובה של המדינה תצריך פרק זמן משמעותי ביותר, הנאמד בחודשים.

“בנסיבות אלה, ובהתחשב בכך שהדין מאפשר דיון בטענה של הגנה מן הצדק בכל עת, אין מקום להשהייתה של תחילת פרשת ההגנה עד למיצוי הדיון בטענת ההגנה מן הצדק. מאליו מובן, כי בכך איננו מחווים כל דעה לעיצומה של הטענה האמורה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות