ח”כים תקפו את ראש אכ”א: פנייתך לביטוח לאומי תגרום לעבוד ב’שחור’

חרדים 10
|
ג' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 18:27
חברי כנסת עימתו את ראש אכ”א אלוף יניב עשור עם הפרסום לפיו צה”ל החל לאסוף נתונים ממס הכנסה וביטוח לאומי על צעירים חרדים שעובדים • “מדוע קודם מנסים לקדם גיוס של חרדים עובדים, במקום את אלו שאינם עובדים ואינם לומדים?” • ראש אכ”א: “מבחני הדפ”ר יכללו שאלות בגמרא”

ועדת החוץ והביטחון קיימה  היום (שלישי) דיון על חוק גיוס חרדים, בהשתתפות ראש אכ”א, אלוף יניב עשור.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, במהלך הדיון עומת האלוף עם הפרסום לפיו צה”ל החל לאסוף נתונים ממס הכנסה על צעירים חרדים בגיל גיוס שעובדים – והוא אישר זאת.

בתגובה לכך, חברי כנסת ביקרו אותו בטענה כי הפעולה תפגע בחרדים העובדים ותגרור עבודה בכסף “שחור”.

לטענת חברי כנסת, ראש אכ”א לא ידע מה להשיב בעניין ונדמה כי לא היה מודע להשלכות של המהלך.

עשור ספג ביקורת על כך שקודם מנסים לקדם גיוס של חרדים עובדים, במקום את אלו שאינם עובדים ואינם לומדים.

שר הביטחון יואב גלנט אישר היום, בתום דיון עם בכירי מערכת הביטחון, את המלצת צה”ל להוצאת צו ראשון למועמדים לגיוס מהמגזר החרדי. על פי לשכת גלנט, שליחת הצווים צפויה להתבצע בחודש הקרוב.

“מדובר בצורך מבצעי ובסוגייה חברתית מורכבת”, נמסר מלשכת גלנט. “יש לפעול לפי עיקרון ‘גיוס בהצלחה’ על מנת להגיע לשירות משמעותי של בני המגזר החרדי, תוך שמירה על אורח חייהם, וכדי להביא למספר הולך וגדל של מתגייסים בתהליך סדור”.

בהתייחסות להחלטת שר הביטחון, ראש אכ”א יניב עשור אמר במהלך הדיון וועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי מבחני הדפ”ר עבור מגויסים חרדים יותאמו עבור אנשים שלא למדו לימודי ליבה – ויכללו שאלות בגמרא שמטרתם “לבדוק יכולות מחשבתיות”.