גלנט קיבל את המלצת צה”ל: חרדים יזומנו לצו ראשון – כבר החודש

אריה ריבקינד
|
ג' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 15:54
צה”ל ישלח את צווי הגיוס לחרדים בהתאם ליכולות הקליטה והמיון – ולאחר שיבוצע תהליך עיבוד של הנתונים לגבי המתגייסים האפשריים • ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב: שבועיים אחרי פסיקת בג”ץ בנושא • שר הביטחון והרמטכ”ל סיכמו כי “מדובר בצורך מבצעי”

שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר (שלישי) דיון על היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס חרדים לצה”ל.

בתום הדיון, אישר גלנט את המלצת צה”ל להוצאת צווים לתהליכי מיון והערכה – צו ראשון של מלש”בים מהמגזר החרדי, כבר  בחודש הקרוב, “בהתאם ליכולות הקליטה והמיון”, ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.

כמו כן סיכם שר הביטחון כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה”ל, בהתאם להמלצות ‘ועדת שקדי’.

גלנט והלוי סיכמו בדיון: “מדובר בצורך מבצעי ובסוגיה חברתית מורכבת, ויש לפעול לפי עיקרון ‘גיוס בהצלחה’ על מנת להגיע לשירות משמעותי של בני המגזר החרדי, תוך שמירה על אורח חייהם, וכדי להביא למספר הולך וגדל של מתגייסים בתהליך סדור”.

בדיון השתתפו הרמטכ”ל הרצי הלוי, סגן הרמטכ”ל האלוף אמיר ברעם, אלוף במיל’ אליעזר שקדי, ראש אכ”א אלוף יניב עשור, הפצ”רית האלופה יפעת תומר ירושלמי וסמנכ”ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף.

הפרשן הפוליטי עמית סגל ציין: “המילים החשובות – ‘בהתאם ליכולות הקליטה והמיון של צה״ל’. את אנחת הרווחה החרדית אפשר לשמוע עד סג׳עייה”.