‘אשתך והילדים יבכו’: מחה כנגד הכנסת ערבים לעמנואל – ואוים במשטרה

חיים טוויל
|
ג' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 14:02
תושב עמנואל, שהשתתף לפני שבוע במחאה נגד הכנסת פועלים ערבים לעיר החרדית, נעצר, נאזק בידיו וברגליו וספג, לטענתו, איומים קשים מקצין משטרה: “אני אשרוף לך את הבית”, “אני אגרום לאשתך ולילדים לבכות” • עו”ד אלעדי ויזלו פנה למח”ש: “מדובר בהתנהגות שיטורית נפשעת”

לפני כשבוע השתתף תושב עמנואל בהפגנת מחאה נגד הכנסת פועלים ערבים לעבודה בעיר החרדית.

במהלך ההפגנה נעצר המתיישב על ידי שוטרים ונלקח לתחנת המשטרה באריאל. עם הגיעו לתחנה החליטו השוטרים במקום לאזוק את המתיישב בידיו וברגליו והוא הושאר כך במשך שעות ארוכות.

במהלך שהותו בתחנה ניגשו אליו שני אנשים בלבוש אזרחי והכניסו אותו לחדר צדדי. אחד מהם החל לאיים על המתיישב באיומים קשים ובשפה בוטה ודרש ממנו למסור מידע על משתתפי ההפגנה. המתיישב סרב ולאחר זמן קצר שוחרר לביתו.

עו”ד אלעדי ויזל מחוננו פנה במכתב למח”ש בדרישה לפתוח בחקירה כנגד השוטר המאיים.

במכתבו מתאר עו”ד ויזל את האירוע: “ביום 30.6.24 השתתף המתלונן במחאה שנערכה בכניסה לעיר עמנואל כנגד ההחלטה להכניס פועלים פלסטינאים לעיר. בשעה 9:50 לערך, עת ישבו המתלונן ועוד מספר מוחים על הכביש בסמוך לשער הכניסה של הפועלים, ניגשו אליו מספר שוטרים, הרימו אותו, לקחו אותו לניידת ומשם הובל לתחנת המשטרה באריאל.

“בשעה 10:10 לערך הוכנס המתלונן לתחנת אריאל ולאחר כ-5 דקות החליטו לפתע השוטרים לאזוק אותו באיזוק כפול – ידיים רגליים. רק במעמד האיזוק, וגם זה רק לאחר ששאל המתלונן האם ההחלטה לאזוק אותו אומרת שהוא עצור, טרחו השוטרים להודיע למתלונן כי הוא בסטטוס עצור, בתואנה שהתנגד למעצר דבר המוכחש כנחזה בסרטון תיעוד המעצר וכי האיזוק הוא בגלל שהוא בסטטוס עצור.

“שיאה של ההתעמרות התחוללה עת ניגשו הנילון ואדם נוסף אל המתלונן – שניהם לבושים בגדים אזרחים ללא כל פריט לבוש משטרתי – הורו לו להתלוות אליהם והכניסו אותו לחדר צדדי.

“המתלונן, שעבר בעבר שיחת שב”כ וזכר כי ההשתתפות בשיחה כזו הינה וולונטרית, חשש כי נלקח שוב לשיחת שב”כ וביקש מלבושי האזרחי שיזדהו על מנת שידע כי מדובר בשוטרים ולא באנשי שב”כ. או אז, רתח הנילון, דפק על השולחן בעוצמה והחל לצורח על המתלונן שורה ארוכה של איומים קשים ומבעיתים – “אני אעלים אותך”, “אתה תצטער על היום שהכרת אותי”, “אתה תקיא דם ממני”, “אני אשרוף לך את הבית”, “אני אגרום לאשתך ולילדים לבכות” ועוד איומים שונים”.

ויזל מוסיף ומפרט את מסכת האיומים של קצין המשטרה כלפי המתיישב: “כשענה לו המתלונן כי אין לו מידע לספק, חזר הנילון לאיים – “חבל על אשתך ועל הילדים שלך”. הוא סובב מעט את מסך המחשב לכיוונו של המתלונן ואמר: ‘אני רואה שיש לך אישה ושלושה ילדים קטנים, חבל שבגיל כזה תרגיל אותם למציאות כזו’.

“לאחר מכן ניסה הנילון לדרוש מהמתלונן להבטיח לו שיפסיק להפגין ושיחתום על הרחקה של 15 ימים, ומשנענה בשלילה סיים את השיחה. זמן מה לאחר שיחת האימים שוחרר התובע לביתו”.

כאמור, בעקבות האיומים הקשים פנה עו”ד ויזל למח”ש בדרישה לחקור את קצין המשטרה על מעשיו.

עו”ד ויזל: “מדובר בדפוס פעולה עברייני. איומים קשים וקיצונים שנאלץ מפגין לעבור בין כותלי תחנת המשטרה. מסכת איומים שלמה ומזעזעת אשר כללה אף איומים כנגד חיי המפגין, חיי אשתו וחיי ילדיו. מדובר בהתנהגות שיטורית נפשעת אשר לא ניתן לעבור עליה לסדר היום”.