צה”ל הצהיר שיגייס רק 4,800 חרדים בשנה הבאה – ומיארה לא מרוצה

סגן הרמטכ"ל הציג בדיון חסוי שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון את עמדת הצבא בנוגע לגיוס בני ישיבות: צה"ל יוכל לגייס רק 4,800 חרדים בשנה הקרובה - וכן בזו שאחריה • בדרג המשפטי העבירו ביקורת: "הפרה של בג"ץ"
אריה ריבקינד
ג' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 10:36

סגן הרמטכ”ל, האלוף אמיר ברעם, הציג אתמול – במהלך דיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת – את עמדת צה”ל בסוגית גיוס בני ישיבות. לפי ברעם, צה”ל יוכל לגייס רק 4,800 חרדים בשנה הקרובה – וכן בזו שאחריה.

ברשת ב’ דווח היום (שלישי) שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, השיב: “זה לא תואם את פסק הדין. לפי הפסיקה, הצבא צריך להגדיל את שיעור הגיוס בכל שנה עד לשיעור הגיוס באוכלוסייה הכללית”.

בפתיחת הדיון החסוי, סקר ברעם את מגוון האיומים המונחים לפתחו של צה”ל בעת הזו. לדבריו, יש צורך מיידי בגיוס מסה אנושית ואיכותית גדולה הרבה יותר מהמצב הקיים, הן לצורך משימות התקפה והן לצורך משימות הגנה.

בהתייחס לסוגיית גיוס החרדים, סגן הרמטכ”ל עמד על המחויבות של צה”ל למימוש הנחיית הדרג המדיני והנחיית בית המשפט, והציג את הצעדים שצה”ל מבצע ועתיד לבצע במסגרת הגיוס –  הקפדה על שמירת אורח החיים החרדי בראייה ארוכת טווח, לרבות הוצאת צווי גיוס.

פסיקת בג”ץ על גיוס בני הישיבות לא נקבה במספר מגויסים חרדים בו אמור הצבא לעמוד, אלא קבעה שמערכת הביטחון צריכה לגבש מתווה, מרגע שחוק הפטור פקע “בהתאם לכללי המשפט המנהלי” ועקרונות השוויון.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, הפיצה למשרדי הממשלה הנחיות ליישום הפסיקה, וקבעה שעל מערכת הביטחון להציג תכנית שכוללת צעדים למיצוי פוטנציאל הגיוס של החרדים – והגדלתו.

ביום ראשון פורסם ב’כאן חדשות’, כי במערכת הביטחון הצהירו שיתאפשר לגייס השנה רק 3,000 גברים חרדים בעקבות פקיעת חוק הגיוס. עם זאת, בצה”ל הציעו הצעות עם מספרי גיוס גבוהים בהרבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות