עמית סגל משווה: נאומו הפוליטי של האלוף פוקס והשתקת וינטר

הפרשן הפוליטי סבור כי למנוע מעופר וינטר לנאום על אזרחי נאום בחופשת שחרור, אבל לאפשר ליהודה פוקס לשאת על מדים נאום נגד שרים ובעד חיזוק הרש"פ - זה לא עובד
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 21:37

הפרשן הפוליטי עמית סגל מתח הערב (שני) ביקורת על נאומו הפוליטי של אלוף פיקוד המרכז היוצא יהודה פוקס – בטקס הפרישה שלו במפקדת פיקוד המרכז

סגל כתב: “אפשר בהחלט למנוע מעופר וינטר לשאת על אזרחי נאום בחופשת שחרור ואפשר בהחלט לאפשר ליהודה פוקס לשאת על מדים נאום נגד שרים ובעד חיזוק הרשות הפלסטינית, ביחד זה לא עובד”.

הוא הוסיף: “לגופו של עניין – הוא צודק במאה אחוז שלפגוע בחפים מפשע זה לא יהודי, שיש חברי כנסת ושרים שמעלימים עין, שמדיניות הממשלה היא לשמר את הרש”פ. הטענה היא כלפי האכיפה הבררנית של הנחייה צודקת בעיקרה שנועדה להרחיק את הצבא מכל ארומה של פוליטיקה”.

פוקס נאם בטקס הפרישה שלו על הפשיעה הלאומנית של מתיישבים ביו”ש ועל חשיבותה של הרשות הפלסטינית.

“לצערי הרב”, אמר פוקס, “בחודשים האחרונים כמו גם בשבוע האחרון, הפשיעה הלאומנית הרימה ראש, ובחסות המלחמה, ויצר הנקמה, זרעה פורען ופחד בתושבים פלסטינים שלא היוו כל איום”.

הוא הוסיף ומתח ביקורת: “לדאבוני, ההנהגה המקומית וההנהגה הרוחנית ברובה, לא ראתה כמונו את האיום. היא מורתעת ולא מוצאת את הכוחות לצאת בגלוי ולפעול לאור ערכי היהדות שהיא מחנכת את ילדיה לאורם”.

הוא לא נסוג מהקונספציה שקרסה ב-7 באוקטובר וציין: “יכולתו של פיקוד מרכז לעמוד במשימותיו, להגן על מדינת ישראל ותושבי הגזרה, תלויה גם בקיומה של רשות פלסטינית מתפקדת וחזקה, בעלת מנגנוני ביטחון אפקטיביים השומרים על החוק והסדר. זוהי נקודת המוצא של מפקד הפיקוד והיא נשענת על החלטת ממשלה. על אף אתגרי הביטחון, והם רבים, ערעור יזום, של המציאות הביטחונית בזירה זו, בתקופה זו, מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות