חייל מילואים חרדי יואשם שהתעלל במחבלי נוח’בה במתקן ‘שדה תימן’

החייל, תושב כפר חב"ד ששירת בגדוד 'נצח יהודה', עצור כבר חודש - ומעצרו הוארך 7 פעמים הוא שירת בבסיס שדה תימן בשמירה על מחבלים - ולענת החוקרים צילם בעצמו ל הכאת עצורים כפותים • אימו: "החשדות נגדו מופרכים"
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 21:17

הפרקליטות הצבאית נערכת להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד לוחם מילואים, בן 25 , ממשפחה חרדית, בגין התעללות בעצורים עזתים במהלך הובלתם ממתקן חקירות ביטחוני במתקן הכליאה בשדה תימן. כך דווח היום (שני)  ב’כאן חדשות’.

האירועים התגלו לפני כחודש, כאשר מפקדים במתקן הכליאה הבחינו בסימני אלימות קשים וחבלות על גופם של עצורים מעזה, לאחר החזרתם למתקן וערבו את מצ”ח שפתחה בחקירה.

שלושה חיילים נעצרו, שניים מהם שוחררו לאחר כשבועיים. אחד מהם, החשוד המרכזי, מצוי מתחילת החקירה במעצר בכלא 10, ומעצרו הוארך כבר 7 פעמים.

החייל, תושב כפר חב”ד ששירת בגדוד ‘נצח יהודה’ בחטיבת כפיר, נמצא במילואים כבר כמה חודשים. הוא שירת בצפון, ובשבועות האחרונים עשה מילואים בבסיס שדה תימן בשמירה על מחבלי הנוח’בה.

החייל הודה בחלק מאירועי האלימות שבהם הוא חשוד. בין היתר, חוקרי מצ”ח שמו ידם על סרטונים שהחייל צילם בעצמו במכשיר הנייד שלו שבהם הוא נראה מכה עצורים בשעה שהם יושבים כפותים באוטובוס באמצעות אגרופיו ונשקו.

במצ”ח רואים את האירועים בחומרה גם לאור טענות שנשמעות על תנאי הכליאה של עצורים מעזה במתקני כליאה בישראל.

החקירה מצויה בשלביה האחרונים. לאור הראיות הרבות שנאספו עד כה, מסתמן כי עם סיומה של החקירה, הפרקליטות הצבאית תגיש  כתב אישום נגדו.

אימו יפעת הגיבה: “היו איתו עוד שני חיילים שנעצרו והם שוחררו. החשדות נגדו ברובם מופרכים, ביום חמישי הם חייבים להחליט אם להגיש כתב אישום. חייל מילואים שיכול היה להשתחרר מצה”ל והלך לצבא יושב בכלא בגלל מחבלים רוצחים.

“אנחנו מאופקים,עברנו יחד איתו טראומה ב-7 באוקטובר, ירו עלינו מחבלים ועכשיו עצרו אותו בגלל אותם מחבלים. הבן שלי גויס למילואים מיד אחרי שמחת תורה. הוא היה בהתחלה בלחימה בדרום ובהמשך השאירו אותו בשדה תימן. במקום להעריך את המאמצים של כולנו לוקחים אותו לכלא בגלל רוצחים נאלחים ומציגים לו סרטונים”.

תגובת דובר צה”ל: “בעקבות דיווח מפקדים על חשד לפגיעה בעצורים, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת נגד החשוד ונוספים בחשד להתעללות בנסיבות מחמירות בעצורים שהיו באחריותם במהלך הובלתם למתקן הכליאה בשדה תימן. בית הדין הצבאי האריך את מעצרו של החשוד מעת לעת לצורכי חקירה. היום הוארך מעצרו של החשוד פעם נוספת לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, עד ליום חמישי, לאחר שנמצא כי הנאשם קשר עצמו לאירוע וכן למספר אירועים נוספים, ועל כן מתקיימות עילות מעצר המצדיקות את מעצרו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות