“מתרפס, מעריץ את השמאל”, “בלון נפוח”: מהלומות בין ש”ס לבן גביר

אחרי שלא הושג רוב ל'חוק הרבנים' - בש"ס מאיימים: "ש"ס תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה, מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של ראש הממשלה בחברי הקואליציה" • מגדפת את בן גביר: "ילדותי, בלון נפוח" • 'עוצמה': "דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק בשמאל, דוגל בהתרפסות"
יוני גרין
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 20:50

אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סירב להצביע בעד ‘חוק הרבנים’: הקואליציה נאלצה למשוך הערב (שני) את חוק הרבנים מסדר היום של הכנסת לאחר שלא השיגה רוב בשל התנגדותה של עוצמה יהודית לחוק.

בעקבות כך, ש”ס פרסמה הערב (שני) הודעה חריפה ומאיימת על המשך קיומה של הממשלה.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ ינון אזולאי, הורה לחברי הכנסת של הסיעה לעזוב את המליאה מיידית. “ש”ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה”, נמסר.

בהודעה נאמר עוד: “ש”ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בוועדת השרים. בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין”.

הסיעה גם תקפה את ראש הממשלה בהודעה: “סיעת ש”ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של ראש הממשלה נתניהו בחברי הקואליציה”.

לאחר שח”כי ש”ס נטשו את המשכן, נמשכו הצעות החוק של הקואליציה ותם סדר היום.

בהמשך תקפה ש”ס את ‘עוצמה יהודית’, שלטענתה שיגרה הודעות סמס נגד אריה דרעי עם אזכור לחלקו באוסלו: “גוש הימין גילה הערב שוב את הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר, שכגודל הציפיה כך עוצמת האכזבה. לא ימין ולא חזק. רצף של כישלונות מביכים בתחומי אחריותו, תוך גלגול אחריות, איומים והאשמות על כל העולם. מכונת רעש ואפס עשייה.

“ש״ס שהקימה את גוש הימין משמשת כגורם היציב ביותר של הממשלה, קוצרת שבחים על טיפולה בנושא המלחמה ומתנהלת באחריות מלאה גם במחירים כבדים, אולם בן גביר בהתנהלותו הילדותית ובשיגעון הגדלות שלו, עושה הכל לפורר את הממשלה מבפנים, מחריב את היסודות ומשרת נאמנה את מפלגות השמאל.

“ממשלות הימין הופלו תמיד על ידיאנשים מסוגו. ידע הציבור וישפוט”.

עוצמה יהודית לא נותרה חייבת: “מסתבר שאריה דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק באידאולוגיית השמאל. דרעי העריץ מאז ומעולם את השמאל, מרבין, דרך פרס, ועד גנץ, והוא הגורם המרכזי שדוחף את ראש הממשלה לנקוט מדיניות מתפשרת.

“גם היום דרעי מתנגד לצירופו של השר בן גביר לקבינט המלחמה. זה לא מפתיע, משום שבעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת – בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש”ס”.

בעוצמה יהודית הדגישו: “אנו לא נירתע מאיומיו של דרעי. נבחרנו כדי לממש מדיניות ימין, בפועל ולא בדיבורים. דרישתנו להיכנס לקבינט המלחמה, ולשנות את הקו בו מקונספציית הכניעה של דרעי לתפיסת הכרעה וניצחון – עומדת בעינה”.

הקואליציה נאלצה למשוך הערב את ‘חוק הרבנים’ מסדר היום של המליאה, לאחר שלא השיגה רוב בשל התנגדותה של עוצמה יהודית לחוק.

בניסיון להשפיע על בן גביר להצביע בעד החוק היה אמור ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש איתו הערב, אך הפגישה בוטלה בשל הורדת החוק.

בין עוצמה יהודית לליכוד התנהלו מגעים בימים האחרונים על ‘חוק הרבנים’. עוצמה יהודית התנתה את תמיכתה בחוק בהצטרפותו של בן גביר לקבינט המצומצם לניהול המלחמה.

המגעים לא הבשילו, ובעוצמה יהודית הודיעו כבר אמש ללשכת ראש הממשלה שיצביעו נגד החוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות