השר בן גביר לא מתקפל: מתעקש להצטרף לקבינט בעד ‘חוק הרבנים’

אריה ריבקינד
|
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 20:09
בן גביר מתעקש על דרישתו להיכנס לקבינט ניהול המלחמה וסירב לתמוך ב’חוק הרבנים’ • בשל כך לא הושג רוב להצבעה על החוק והוא הוסר מסדר היום במליאה • הפגישה המתוכננת של בן גביר עם נתניהו בוטלה • בש”ס רותחים: “ההתנהלות שלו תפרק הממשלה, אי אפשר לתפקד ככה”

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להיפגש הערב (שני) עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על רקע דרישתו להיכנס לקבינט המצומצם תמורת תמיכה ב’חוק הרבנים’ של ש”ס – אך לאחר ש’חוק הרבנים’ הוסר מסדר היום במליאה בגלל התנגדותו של בן גביר, הפגישה בוטלה.

הפגישה המתוכננת נקבעה לאחר שבין עוצמה יהודית לליכוד התנהלו בימים האחרונים  מגעים על ‘חוק הרבנים’ שאמור היה לעלות היום במליאה. עוצמה יהודית התנתה את תמיכתה ב’חוק הרבנים’ בהצטרפותו של בן גביר לקבינט המצומצם.

לאחר שהמגעים לא צלחו, בעוצמה יהודית הודיעו אמש ללשכת ראש הממשלה כי יצביעו נגד החוק.

לאחר שעוצמה יהודית פרסמה הודעה לתקשורת כי “הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע”מ וחד”ש תע”ל שיעדרו מההצבעה” –  הח”כים הערבים הגיעו והודיעו שיתנגדו.

מאחר שגם עוצמה יהודית עמדה בסירובה לתמוך בחוק – בקואליציה הבינו שאין רוב, והחוק של ש”ס הוסר מסדר היום של הכנסת.

במסגרת הניסיון לשכנע את בן גביר להצביע בעד החוק הוצע לעוצמה יהודית תפקיד סגן שר לאחד מחברי הכנסת של המפלגה. אלא שבן גביר מסרב, ועומד על דרישתו להיכנס לקבינט ניהול המלחמה.

אריה דרעי זעם על ההתנהלות של יו”ר עוצמה יהודית, וגורמים בש”ס האשימו כי התנהלותו תפרק את הממשלה. “אי אפשר לתפקד ככה״.

ראש הממשלה נתניהו צוטט אומר בשיחות סגורות עם שותפים פוליטיים על בן גביר: “אני לא מנהל גן ילדים. אי אפשר לעבוד ככה. הוא לא עונה לי לטלפון לא מתייצב לפגישות”.

בן גביר, מצידו, ממש לא מתרשם מהסערה הפוליטית. הוא ממשיך להתעקש על הדרישה להצטרף לקבינט המצומצם: “המציאות האבסורדית, בה אנו מדשדשים בעזה, בגבול הצפון, כובלים את ידי צה”ל, מנהלים מו”מ עם תנאי פתיחה מופקרים, בדרך להסדר מדיני שכולו כניעה לטרור בכל החזיתות, כאשר רה”מ מתנהל כממשלה של איש אחד – מקבל לבדו את ההחלטות, וממדר את שותפיו הטבעיים לממשלה, כולל ישיבות קבינט המרוקנות מתוכן משמעותי, היא בלתי נסבלת”.

הוא הוסיף: “ראש הממשלה חייב להבין ש’ממשלת ימין’ איננה ביטוי ריק מתוכן, ויש משקל גם לעמדות חברי הממשלה. לא באנו להיות מעודדים על הטריבונה. באנו להשפיע. לכן דרישתנו להיכנס לפורום ניהול המלחמה, המתנהל כעת כקבינט הקונספציה – עומדת בעינה”.