חרדי שהפיץ דיבה על ‘קרן וקסנר’ בשמות בדויים, יתנצל וישלם פיצוי

אבי כץ
|
ג' תמוז התשפ"ד / 09.07.2024 00:17
בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה במסגרתו הודה יצחק חדאד, חרדי תושב אשדוד, בהפצת פרסומים שקריים נגד ‘קרן וקסנר’ מחשבונות במדיה החברתית תחת שמות בדויים • כספי הפיצויים ייתרמו לטיפול בהלומי קרב ולנשים נפגעות תקיפה

יצחק חדאד, חרדי תושב אשדוד, שפרסם הכפשות נגד ‘קרן וקסנר’ ברשת החברתית טוויטר תקופה ממושכת, הודה במיוחס לו, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים – לאחר שהוגשה נגדו תביעת לשון הרע.

בית משפט השלום בירושלים אישר את הסכם הפשרה שהושג, במסגרתו חדאד מתחייב לשלם פיצויים ל’קרן וקסנר’ ולפרסם התנצלות פומבית.

הקרן החליטה כי כספי הפיצויים ייתרמו לטיפול בהלומי קרב ולנפגעות תקיפה.

חדאד הודה כי פרסם את הציוצים מחשבונות שלו, תחת שמות בדויים. החשבונות מהם פרסם את פרסומי הדיבה, בהם חשבונות תחת השם BOND, נמחקו על ידו לאחר הגשת התביעה.

מהסכם הפשרה שנחתם על ידי הצדדים עולה, כי חדאד הפיץ פרסומים שקריים ופוגעניים ממספר פרופילים בעלי שמות בדויים, שנועדו להסתיר את זהותו.

בנוסף, טענה הקרן כי חדאד כתב והפיץ פרסומים בהם האשים את קרן וקסנר ובוגריה במעורבות במעשים בלתי חוקיים ובהשפעה שלילית על ביטחון המדינה.

בהתאם להסכם הפשרה, חדאד יפרסם התנצלות פומבית בשלושה חשבונות רשת חברתית שבשליטתו. ההתנצלות תישאר זמינה באופן קבוע בחשבונות: @milki2126, @ooo007ooo, @Bry555555.

בהתנצלות ייאמר:

“במשך תקופה ארוכה  פרסמתי ציוצים רבים נגד קרן וקסנר ובהם הכפשות  והאשמות שקריות ובלתי מבוססות כנגדה מחשבונות שלי במדיה החברתית תחת שמות בדויים. אני מתנצל על הפרסומים הללו. העובדות בהם אינן נכונות ולא נבדקו על ידי.

“פרסמתי דברים פוגעניים שאינם אמת ועירבתי את הקרן בסוגיות שאינן קשורות לפעילותה. אני מתנצל בפני הקרן ובוגריה להם גרמתי נזק בפרסומים הללו ומתחייב שלא לחזור ולפרסם הכפשות שקריות.

יצחק חדאד”

חדאד ישלם לקרן וקסנר פיצוי בסך של 60,000 שקלים. במידה ולא יעמוד בתנאי ההסכם, תוטל עליו סנקציה כספית בסך של 140,000 שקלים.

מקרן וקסנר נמסר: “קרן וקסנר גאה בבוגריה ובתרומתם המשמעותית לחברה בישראל. הקרן לא תאפשר פגיעה בהם ותילחם בכל האמצעים החוקיים נגד גורמים שמכפישים נגדה ונגד בוגריה. שוב הוכח כי לא ניתן להסתתר מאחורי פרופילים תחת שמות בדויים  ולפרסם שקרים מבלי לשאת בתוצאות ובהוצאות”.