ניצחון לאופוזיציה באלעד: בוטבול נבהל ויעניק לה ייצוג הולם בוועדות

אריה ריבקינד
|
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 18:08
אגודת ישראל ודגל התורה באלעד הגישו עתירה לבית המשפט בטענה שיהודה בוטבול פועל בניגוד לחוק ואינו מעניק ייצוג הולם לחברי האופוזיציה בוועדות העירוניות • ראש העיר הבין שהוא עומד בפני הפסד, זימן ישיבת מועצה דחופה – ובמהלכה קיבל את כל דרישות האופוזיציה

לאחר שסיעות האופוזיציה בעיר אלעד – אגודת ישראל ודגל התורה – הגישו עתירה לבית המשפט בטענה שראש העיר יהודה בוטבול פועל בניגוד לחוק ואינו מעניק ייצוג הולם לחברי האופוזיציה בוועדות העירוניות, וכי הוא מחליט על מינויים בוועדות בעצמו – התרחשה התפתחות משמעותית.

אמש, לפני דיון בבית המשפט בעתירה, הבין בוטבול כי הוא עשוי להפסיד בתביעה.

בעקבות כך, זימן אמש ישיבת מועצה דחופה, ובמהלכה קיבל את כל דרישות האופוזיציה. בעקבות כך, בדיון שהתקיים היום בבית המשפט, הודיעו חברי האופוזיציה על הסכמתם למחוק את התביעה.

השופט הביע תרעומת על כך שלנציגי האופוזיציה יש רק נציג אחד בוועדת התכנון והבנייה – שאינו משקף את גודלם היחסי במועצה. עם זאת, ציין השופט כי אינו יכול לפסוק בנושא זה, כיוון שהוא לא היה חלק מהעתירה המקורית, והמליץ לאופוזיציה להגיש עתירה נפרדת בנושא.

ואכן, האופוזיציה תעתור גם על כך.

בית המשפט העניק לאופוזיציה אפשרות להגיש תביעה בנוגע להוצאות המשפטיות, תוך אמירה מרומזת שההוצאות עשויות להיות מוטלות על העירייה, לאור העובדה שהגיעה להסכמות עם האופוזיציה רק ברגע האחרון.

עו”ד הילה רווח, שייצגה את האופוזיציה: “זהו ניצחון חשוב לתושבי אלעד. בזכות המאבק המשפטי, הצלחנו להבטיח ייצוג הולם בוועדות העירוניות, דבר שישפיע רבות על ניהול העיר בעתיד”.