עוצמה יהודית: יש דיל בין הליכוד ואריה דרעי לתומכי טרור. זו חרפה

נתניהו מסרב להכניס את איתמר בן גביר לקבינט המצומצם - ועוצמה יהודית הודיעו ללשכת ראש הממשלה כי יצביעו נגד 'חוק הרבנים' • ב'עוצמה יהודית' טוענים: "הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע"מ וחד"ש תע"ל שיעדרו מההצבעה, רק בשביל לא להכניס את בן גביר"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 17:34

מפלגת עוצמה יהודית האשימה אחר הצהריים (שני) את מפלגת הליכוד ואת יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי בסגירת ‘דיל’ עם ח”כ מנסור עבאס ואחמד טיבי להיעדרות מההצבעה על ‘חוק הרבנים’.

בין עוצמה יהודית לליכוד התנהלו מגעים בימים האחרונים על ‘חוק הרבנים’ שעולה היום במליאה. עוצמה יהודית התנתה את תמיכתה בחוק הרבנים בהצטרפותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקבינט המצומצם.

לפי ‘עוצמה יהודית’, המגעים לא הבשילו, ובעוצמה יהודית הודיעו אמש ללשכת ראש הממשלה כי יצביעו נגד החוק.

בתגובה, כך טוענים ב’עוצמה יהודית’, “הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע”מ וחד”ש תע”ל שיעדרו מההצבעה”.

בעוצמה יהודית אומרים: “הדיל בין הליכוד ודרעי לתומכי טרור, רק בשביל לא להכניס את בן גביר לקבינט המצומצם, הוא חרפה. אנו קוראים לחברי הליכוד הימניים לא לתת יד לדיל”.

במקביל, חברי הקואליציה קיבלו הודעה כי אין להתקזז היום עד לאחר אישור החוק.

ח”כ ואליד אלהואשלה מרע”ם אמר בתגובה: “בן גביר משקר, שקרן. אין שום דיל. הדיל היחיד שנעשה הוא של בן גביר עם ארגוני הפשיעה”.

לפי ‘כאן חדשות’, בעוד חוק הרבנים יעלה לדיון במליאה, חברי המפלגות הערביות כמעט לא נמצאים במשכן.

בכיר במפלגות הערביות הסביר שבישיבת האופוזיציה בצהריים הוחלט שלא להתערב בחוק. רק אחרי ההודעות של בן גביר, האופוזיציה ביקשה להגיע ולהתנגד כשהח”כים כבר לא נמצאים.

במילים פשוטות: הח”כים הערבים מאשימים את הנהלת האופוזיציה בתקלה.

חוק הרבנים, שנועד להגדיל את כמות המשרות הרבניות על חשבון תקציבי הרשויות המקומיות, עלה בוועדת החוקה לפני מספר שבועות, אך הוביל לסערה בתוך הקואליציה, מה שגרם לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע “בתום התייעצויות” כי החוק ירד מסדר היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות