סמוטריץ’: זו התמונה שנקבל בעזה אם נחתום על עסקה

אריה ריבקינד
|
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 16:40
השר בצלאל סמוטריץ’ הציג תמונה של יחיא סינוואר מניף ידיים לאות ניצחון: “העסקה הזו היא תבוסה והשפלה למדינת ישראל וניצחון לסינוואר. היא תגזור למוות על 90 החטופים שאינם חלק מהעסקה ותביא חלילה אלפי נרצחים שימותו בטבח הבא. לא נהיה חלק מעסקה של כניעה לחמאס”

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, תקף אחר הצהרים  (שני) בישיבת סיעתו בכנסת את עסקת החטופים המוצעת.

בתחילת הישיבה הניף סמוטריץ’ תמונה של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מסמן תנועת ‘וי’ והצהיר: “זאת התמונה שנקבל בעזה אם חס וחלילה נחתום על העסקה המופקרת”.

הוא הוסיף: “העסקה הזאת היא תבוסה והשפלה של ישראל וניצחון של סינוואר. היא תגזור למוות את דינם של 90 חטופים וחטופות שאינם חלק מהעסקה והיא תביא לאלפי נרצחים שימותו בטבח הבא של סינוואר והחמאס”.

הוא פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: “אדוני ראש הממשלה, זה לא הניצחון המוחלט. זה הכישלון המוחלט. לא נהיה חלק מעסקה של כניעה לחמאס. עם ישראל, המשפחות השכולות ולוחמי צה”ל דורשים ניצחון. אסור לנו לאכזב אותם. אסור לנו לסכן את המדינה”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בצהריים (שני) כי הוא מוכן להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו רשת ביטחון למקרה שהשרים בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר יפרשו מהממשלה בעקבות עסקת חטופים.

לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: “זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. שיעשה את העסקה. אם סמוטריץ’ ובן גביר יפרשו, הוא יקבל ממני רשת ביטחון. זו לא החלטה קלה – אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה”.

לשאלה האם יהיה מוכן להיכנס לממשלה כדי לסייע למימוש העסקה, השיב: “אני ונתניהו נשב ונסגור את הפרטים”.