‘סינוואר לא מודע לאבידות, המצב נורא’: ההתכתבות של בכירי חמאס

לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, בהתכתבויות של בכירים בזרוע הצבאית ברצועה הם שוחחו על המצב הנורא ברצועה בעקבות המלחמה - ועל הצורך להפעיל לחץ על הנהגת חמאס להגיע להסכם הפסקת אש • סבורים שסינוואר לא מודע לכמות האבידות או שאיננו מתקשר עם נציגי המו"מ
חרדים 10
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 14:01

גורמים רשמיים בארה”ב ובמזרח התיכון טוענים, כי ההרס הגדול בעזה מתקיפות צה”ל בתשעת החודשים האחרונים הם שסייעו, בין היתר, לדחוף את חמאס לרכך את דרישותיו ולהביע נכונות לעסקת חטופים ולהפסקת אש.

בסוכנות הידיעות AP דווח,  כי כמה מבכירי חמאס בעזה ששוחחו בהתכתבות פנימית הביעו נכונות לדחוק בהנהגת חמאס בחו”ל לקבל את הצעת הפסקת האש שהציג נשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

ההודעות הגיעו לידי גורם במזרח התיכון החשוף למודיעין מערבי  ומעורה בפרטי המשא ומתן.

לדברי הגורם, הבכירים תיארו את האבדות הקשות שספג ארגון הטרור במהלך חודשי הלחימה ואת התנאים הנוראיים שיש ברצועת עזה בעקבות המלחמה.

בהמשך הדגיש הגורם, כי תחילה לא היה ידוע אם הלחץ הפנימי הוא שגרם להתגמשות חמאס, אך מההודעות משתקפת מחלוקת מהותית בתוך הקבוצה על הנכונות להמשיך בלחימה או להגיע להסכם במהירות.

אותו גורם דיבר עם סוכנות הידיעות בעילום שם, כדי לשתף איתם את תוכן התקשורת הפנימית ללא חשש. לשיטתו, השיחות התקיימו בחודשים מאי ויוני בין כמה דמויות בכירות מהזרוע הצבאית של הארגון בתוך הרצועה, שהפצירו במנהיגים שיושבים בקטאר לקבל את העסקה, למרות גרירת הרגליים של יחיא סינוואר.

באותן הודעות, מלבד ההודאה באבידות הרבות של חמאס וברמת ההרס ברצועה, עולה כי בכירי חמאס שבעזה סבורים שסינוואר לא מודע לכמות האבידות או שאיננו מתקשר עם נציגי המו”מ, אשר נמצאים מחוץ לרצועת עזה.

יצוין,  כי ב-AP הבהירו כי הם לא יודעים אם הנייה או מי מאנשי הלשכה המדינית בקטר הגיבו למסרים הללו.

דובר חמאס ג’יהאד טאהא הכחיש ל-AP שיש מחלוקות בתוך חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות