חריג: אח של חטוף פונה בכוח מדיון – אחרי שהפריע לאח אחר לדבר

דני אלגרט פונה מוועדת החוקה בכוח רב על ידי כשבעה סדרנים • האירוע החל לאחר שאלגרט הפריע לדברים של אח אחר של חטוף שהתנגד לעסקה - והתבצר בכיסאו • עמית סגל: "מה אמור לעשות יושב ראש הוועדה? מה אמורים לעשות אנשי המשמר?"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 12:31

דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף בידי חמאס בעזה, התעמת היום (שני) עם יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, במהלך דיון הוועדה בכנסת – ובסופו הוצא בכוח על ידי משמר הכנסת.

אלגרט זעם על דבריו של בועז מירן, אחיו של עמרי החטוף בעזה, שאמר על עסקת החטופים המוצעת מול חמאס כי היא “עסקה מופקרת”.

בועז מירן: “עסקה מופקרת שלא יכולה לעבור. אני רואה את ראש הממשלה שמתכוון ללכת לעסקה וזה מטריד אותי”.

דני אלגרט, בפנייה לח”כ שמחה רוטמן: “הבאת חיזוק מהבית”.

ח”כ רוטמן: “לא מפריעים אצלנו למשפחות חטופים. נא להוציא אותו והוא לא יכול לחזור לחדר”.

דני אלגרט: “פורום תקווה שאתה מממן אותם…”

ח”כ רוטמן: “אדוני, אתה תיאלץ לצאת”.

דני אלגרט: “אף אחד לא יוציא אותי. אני לא אצא”.

ח”כ רוטמן עצר את הישיבה והודיע לסדרנים כי לא יחדש אותה עד שאלגרט יוצא מהחדר.

ח”כ רוטמן: “מוציאים את הישיבה להפסקה. סדרנים, תקראו לי שהוא לא בחדר, תודה”

אלגרט התבצר בכסאו והוצא בכוח על ידי המשמר.

 

במפלגת יש עתיד הגיבו: “הממשלה הפקירה את בני משפחתם בבוקר 7 באוקטובר. הקואליציה מפקירה אותם בכנסת שוב ושוב. תמונות קורעות לב. זו רוח הממשלה שלנו. בושה”.

בועז מירן, אחיו של עמרי מירן החטוף בעזה, התייחס למהומה:  “למרות שקיבלתי את רשות הדיבור, דני אלגרט חתך אותי בברוטליות ולא נתן לי לדבר וזה מה שקורה כאן במשך החודשים האחרונים”.

אבישי גרינצייג, הכתב לענייני משפט של ‘כאן חדשות’, הגיב על ההתנפלות על רוטמן: “אתם מודעים לכך שאנחנו ב-2024, ואנשים יכולים לראות בעצמם את השידור ולגלות מה קרה לפני שדני אלגרנט הוצא בכוח מהדיון בועדת הכנסת? הוא לעג לשם של יו״ר הועדה רוטמן. מילא. סירב להמתין לתורו ואמר שהוא ידבר מתי שהוא ירצה. מילא. ואז התפרץ והפריע לאח של חטוף אחר, ולעג לו, כי דעתו שונה”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב: “מה שקרה הבוקר הוא לא התעללות של רוטמן ומשמר הכנסת בבן משפחת חטוף אלא סיטואציה עצובה ובלתי אפשרית שבה אחיו של חטוף אחד מפריע ומתפרץ לדברים של אחיו של חטוף אחר.

“מה אמור לעשות יושב ראש הוועדה? מה אמורים לעשות אנשי המשמר? האם בשם זכות ההפרעה של בן משפחה אחד לא יתנו לדבר לבן משפחה אחר?

“זה אגב בדיוק מה שקרה בגל הקודם של זעזוע מסתימת פיות לבת משפחה. שכחו לציין שהיא הפריעה לבן משפחה של חטוף אחר. אין מה לשפוט אותם, רק את מי שעושה עליהם הון פוליטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות