סמוטריץ: “הזמן ללחוץ על הצוואר עד שנמחץ ונשבור את האויב”

שר האוצר על הדיווחים לפיהם החמאס סובל מאבדות כבדות בשדה הקרב ותנאים קשים בשטח: "לעצור עכשיו, רגע לפני הסוף, ולתת לו להשתקם כדי להילחם בנו שוב זו איוולת חסרת היגיון שתוריד את הישגי המלחמה לטמיון" • סטרוק: "אם חלילה נתקדם לעסקה כזו מופקרת לא נהיה שם"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 11:45

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, קורא הבוקר (שני) שלא לעצור את הלחימה מול ארגון חמאס.

“חמאס בקריסה ומתחננים להפסקת אש. זה הזמן ללחוץ על הצוואר עד שנמחץ ונשבור את האויב”, אמר סמוטריץ’.

הוא הוסיף: “לעצור עכשיו, רגע לפני הסוף, ולתת לו להשתקם כדי להילחם בנו שוב זו איוולת חסרת היגיון שתוריד את הישגי המלחמה שנקנו בדמים מרובים לטמיון. חייבים להמשיך עד הניצחון!”

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התייחסה לעסקת החטופים הנרקמת ברדיו צפון 104.5FM: “לא יכולים לתת את ידינו לעסקה כזו שתפקיר רבים מהחטופים והחטופות, אם חלילה נתקדם לעסקה כזו מופקרת לא נהיה שם”.

סמוטריץ’ הגיב בדבריו  על הדיווח שפורסם הבוקר בסוכנות AP לפיו בשיחות פנימיות בין אנשי ארגון הטרור – שהגיעו לידי סוכנות הידיעות – כמה בכירים דחקו בהנהגת הארגון שנמצאת בקטאר לקבל את מתווה ההסכם, כפי שהציג אותו נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בחודש מאי.

אותן שיחות פנימיות, שהתקיימו בין בכירים בעזה להנהגה שנמצאת בקטאר – וששיתף גורם רשמי במזרח התיכון שמעורה במשא ומתן המתמשך – תיארו את האבדות הכבדות שספג חמאס בשדה הקרב ואת התנאים הקשים בשטח.

בדיווח נאמר: “לא ברור אם הלחץ הפנימי היה הגורם להתגמשות חמאס, אך הודעות אלה מצביעות על מחלוקות בתוך הארגון ונכונות בקרב ההנהגה הצבאית להגיע להסכם בדחיפות, גם אם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אינו ממהר. לפי אותן שיחות, הבכירים הצבאיים הפצירו באגף הפוליטי של הארגון לקבל את העסקה, למרות הססנותו של סינוואר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות