בן גביר חיזק הנחקר בחשד לרצח מחבל: עמית איסמן עשה עוול נוראי

השר לביטחון לאומי נפגש עם ישראל ביטון, אחד הנחקרים בחשד לרצח מחבל נוח'בה, וביקש לחזק אותו: "חקירה הזויה ומטורללת, דבר נורא" • "הזכרת לי גיבורים מהעבר, כמו מרדכי אנילביץ' ושאר גיבורי ישראל, שסיכנו את עצמם"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 11:13

השר בן גביר הגיע לחזק את האזרח שנחקר בהנחיית הפרקליטות בחשד ל”רצח” מחבל נוח’בה: “הזכרת לי גיבורים כמו מרדכי אנילביץ’ – הגעתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אמש (ראשון)  לבקר את ישראל ביטון, אחד האזרחים שנחקרו בהנחיית פרקליט המדינה עמית איסמן בחשד ל”רצח” מחבל נוח’בה – במהלך הלחימה בקרבות בעוטף עזה בשבעה באוקטובר.

השר בן גביר אמר במהלך הביקור: “ישראל, אני באתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל. שמעתי על סיפור הגבורה שלך, איך סיכנת את עצמך, הלכת כדי להציל חיים של אנשים”, אמר השר.

הוא הוסיף: “הזכרת לי גיבורים מהעבר, כמו מרדכי אנילביץ’ ושאר גיבורי ישראל, שסיכנו את עצמם והלכו להציל תחת תופת.

“העוול הנוראי שעשה לך פרקליט המדינה עמית איסמן, שהורה לפתוח בחקירה הזויה ומטורללת – זה דבר נורא. אבל אני באתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל. תודה רבה לך!”

סהר אופיר, שנחשד ברצח מחבל עזתי, כתב בהודעות ששלח בזמן אמת, שהוא וחבריו הוציאו להורג ושחטו שלושה מחבלים שתפסו חיים, ביריות ובדקירות, כך פורסם היום (שני) בתוכנית “קלמן-ליברמן” בכאן רשת ב.

בדיווח נאמר, כי התיק נגד סער אופיר בחשד לרצח ייסגר, כי מדובר בהתרברבות סרק, ולא נמצאה אף ראיה או עדות שתומכות בסיפור ההתרברבות הזה. כלל הראיות שנתפסו מלמדות שהדברים לא התרחשו. כך שבסופו של דבר, מתוך שלושת החשודים רק נגד ר’, המתחזה לחייל, ימוצה הדין בהיבט של פגיעה במחבל, אם בכלל, וגם לגביו ספק רב אם ניתן יהיה להוכיח את עבירת ההמתה.

עו”ד חיים שרייבהנד, שמייצג את החשוד סהר אופיר, התראיין בתוכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן: “אני הבנתי את הדברים שנאמרו. אנחנו בשום שלב לא אמרנו שאין מקום לפתוח חקירה. החקירה הזאת מתנהלת יותר מחצי שנה. ההתבטאויות מהסוג הזה נמצאות אצל היחידה החוקרת כבר יותר מחצי שנה. אני לא חושב בנוגע להתבטאויות, שהן ראויות למעצר. גם המשטרה עושה את עבודתה. אין שום דבר אישי אחרי התמונה הזאת. דברי רהב לא אמורים להוביל מאסר.

“ההתבטאויות היו שמורות אצלו בטלפון, הוא לא מחק שם דבר והוא לא שיבש שום דבר. מה שחשוב שבסוף, לא התבטאות כזו או אחרת, אדם לא צריך להיות מאחורי סורג ובריח. הוא הציל חיי אדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות