יצחק פינדרוס על אגו”י: “אם אין את הבסיס המשותף, אין מה לרוץ ביחד”

חרדים 10
|
ב' תמוז התשפ"ד / 08.07.2024 10:54
על רקע משבר חוק הגיוס והצטרפות חצרות חסידיות לממ”ח – חבר הכנסת יצחק פינדרוס ב’קול ברמה’: “מי שתוקע מקלות בחוק הגיוס היא היועמ״שית ובג״ץ. לדעתי צריך לפטר אותה”

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס מ’דגל’, שוחח הבוקר (שני) עם יקי אדמקר וישראל כהן ברדיו ‘קול ברמה’ על רקע משבר חוק הגיוס.

״אפשר וצריך לחוקק את הגיוס כבר במושב הקיץ, אנחנו מקווים שנתניהו שותף שלנו לזה. כרגע נראה שכן, אם נראה שלא – נצטרך לעשות חשיבה. יש חוק בוועדת חוץ וביטחון, בקשתנו מהליכוד שיעברו אותו, במידה ולא – נצטרך לשקול מחדש”.

הוא הוסיף: “מי שתוקע מקלות בחוק הגיוס היא היועמ״שית ובג״ץ. לדעתי צריך לפטר אותה. הממשלה העבירה את זה, הכנסת העבירה את החוק כעת נשאר להעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית”.

על הצטרפות של מוסדות החינוך של חצרות חסידיות לחינוך הממלכתי-חרדי והאפשרות שיגרור פיצול בין אגודת ישראל לדגל התורה – אמר פינדרוס: “המאבק הוא על החינוך החרדי וגיוס בני ישיבות. אם אין את הבסיס המשותף, אין מה לרוץ ביחד כך גם אמר מרן הרב אדלשטיין”.

כפי שדווח, מוסדות חסידיים קיבלו סמל מוסד ויעברו לזרם הממ”ח – ביניהם מוסדות קרלין, מוסדות צאנז, מוסדות ביאלה, מוסדות בעלז, מוסדות ויז’ניץ, מוסדות באיאן, ומוסדות כלל חסידי.

לפי הדיווחים, מוסדות חסידיים אלו, שהיו עד כה מוסדות פטור ללא לימודי ליבה ופיקוח, צפויים להתחיל ללמוד במסגרת הממלכתית-חרדית כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה.