מקרה נדיר מאוד: נקבע מותו של הצעיר שנדבק ב’אמבה אוכלת מוח’

תמי גיל
|
א' תמוז התשפ"ד / 07.07.2024 15:07
המרכז הרפואי בילינסון הודיע על מותו של המטופל בן ה-26: “מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות, אך מצבו הוסיף להתדרדר”

המרכז הרפואי בילינסון הודיע היום (ראשון) על מותו של הצעיר בן ה-26 מאזור המרכז, שנדבק ב’אמבה אוכלת מוח’ כששהה בחוף בכינרת.

במרכז הרפואי כתבו: “לאחר מאבק מתמשך של הצוות הרפואי על חייו של המטופל שנדבק באמבה ‘נגלריה פאולרי’, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו”.

עוד נמסר מבית החולים: “מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להתדרדר”.

הצעיר  חלה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה בעת שטייל בארץ.

משרד הבריאות פרסם ביום חמישי כי הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ, כשהוא במצב מסכן חיים. על פי ההודעה, מממצאי החקירה של משרד הבריאות עלה כי הצעיר נדבק ככל הנראה בחוף גיא שבכינרת. פקחים של המשרד ובקרי בריאות בדקו את המים באזור החוף.

האמבה הנדירה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. בעולם דווחו כ-400 מקרים. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה.

מבית החולים בילינסון נמסר: “מדובר בשכיחות של 10 מקרים בשנה בארצות הברית והמקרה השני בארץ אי פעם. המטופל אושפז בבית חולים השרון ביום שלישי השבוע עם תסמיני חום, כאבי ראש והקאות כאשר הוא בהכרה מלאה, מצבו התדרדר במהירות והופיעו תסמינים נוירולוגים בבית החולים השרון ביצעו סדרת בדיקות מהירה ומקיפה והגיעו לאבחנה הנדירה”.

ד”ר עיינה דביר, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבילינסון: “זו מחלה כל כך נדירה שלרוב היא כלל לא תהיה בסל האפשרויות שבהן חושדים. המקרים לא רבים ולצערנו בגלל הנדירות של המחלה היא לרוב מזוהה רק לאחר המוות.

“המשפחה והמטופל סיפרו כי הם שהו בקרבת מקורות מים טבעיים”, אמרה ד”ר דביר. “האמבה ‘נגלריה פאולרי’ משגשגת במים חמים מעל 35 מעלות צלזיוס ועד 42 מעלות צלזיוס. במרבית המקרים לא יקרה דבר לרוחצים. המקרה הראשון של נגלריה בישראל התרחש באוגוסט 2022 בבית החולים פוריה, שבתוך ימים הביאה למותו של המטופל”.