מספר פגיעות זוהו באיזור מירון • צה”ל תקף בעומק לבנון I עדכונים

משרד הבריאות של חמאס בעזה טוען: 38,828 פלשתינים נהרגו מתחילת המלחמה • צה"ל תקף באמצעות כלי טיס את מבנה עיריית חאן יונס ברצועת עזה, ששימש את חמאס לפעילות צבאית •  18 שוהים בלתי חוקיים נעצרו באתר בנייה ברחוב מלכי ישראל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
א' תמוז התשפ"ד / 07.07.2024 14:31
היום ה-275 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

14:12: אזעקות בגורן וגורנות הגליל

13:12 – אזעקות באזור מירון

מספר פגיעות זוהו במרחב מירון

13:10 – משרד הבריאות של חמאס בעזה טוען: 38,828 פלשתינים נהרגו מתחילת המלחמה

11:55 – 18 קטינים שב”חים תושבי בית לחם וחברון נעצרו בחדרה

שוטרי תחנת חדרה  סרקו אתמול בניידות, יחד עם פקחי הסיור העירוני, באזור יער חדרה –  שם איתרו 18 קטינים שב”חים תושבי הרשות הפלסטינית ללא אישורי כניסה לישראל. החשודים נעצרו לחקירה בתחנת חדרה בסיומה נכלאו ובהתאם לצרכי החקירה וממצאיה תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.

 11:40 – בחמאס טוענים שהם ממתינים לתשובת ישראל

מקורות בחמאס מסרו לרויטרס כי הם “ממתינים לתשובת ישראל על התקדמות במשא ומתן לעסקה”. גורם המעורה בפרטים טען שהמתווכות בעסקה הבטיחו להעביר את תשובת ישראל “בתוך ימים בודדים”.

11:30 – דיווחים בלבנון: תקיפה ישראלית בכפר מערוב באזור צור 

11:15 – בצה”ל מאשרים: 20 שיגורים חצו מלבנון לאזור הגליל

דובר צה”ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הגליל התחתון, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

10:25 – גבר בן 28 נפצע קשה מרסיסים בגליל התחתון

10:20 –  עשרות שיגורים במטח לצפון, שריפות פרצו בכמה מוקדים סמוך לטבריה

10:09 – צה”ל תקף את מבנה עיריית חאן יונס – ששימש את חמאס

צה”ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ובהכוונה מודיעינית של שב”כ ופיקוד הדרום, את מבנה עיריית חאן יונס ברצועת עזה, ששימש את חמאס לפעילות צבאית. בין היתר, במבנה מצוי פיר מבצעי המחובר לתוואי תת קרקעי וכן משמש כמקום כינוס למחבלי הארגון.

מרכז האש של אוגדה 98 הכווין תקיפה אווירית לחיסול המחבל שביצע אמש את השיגור לנחל עוז והשמיד את המבנה ממנו בוצע השיגור.

09:17 – רדיו נור של חיזבאללה  דיווח: ירי ארטילרי של צה”ל על העיירה בלידא בדרום לבנון

08:50 – 18 שוהים בלתי חוקיים נעצרו באתר בנייה ברחוב מלכי ישראל במרכז ירושלים

ביום שישי האחרון לפנות בוקר, ערכו שוטרי תחנת לב הבירה  פעילות יזומה לאיתורם של שוהים בלתי חוקיים (שב”ח) במרכז העיר ירושלים. במהלך הפעילות, איתרו בתוך אתר בניה ברחוב מלכי ישראל בעיר, 3 שוהים בלתי חוקיים בקומה החמישית של האתר. בהמשך אותרו 15 שוהים בלתי חוקיים נוספים בקומה גבוהה יותר באתר.

כלל 18 השב”חים שאותרו – פלסטינים תושבי יהודה ושומרון בגילי 51-23, נעצרו והועברו לחקירה ונפתחה חקירה כנגד מעסיקיהם. כבר ביום שישי, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים כתבי אישום לבית המשפט כנגד אותם שוהים ובקשה להורות על מעצרם.

08:25 –  לוחמי זרוע ת”א מג”ב עצרו 10 שוהים בלתי חוקיים אשר לנו בבניין ביפו

07:20 –  דיווח: המדינות המתווכות הבטיחו לחמאס שכניסה למו”מ ארוך תסתיים בהפסקת המלחמה

מקורות שמעורים בפרטי המשא ומתן לעסקה אמרו לעיתון “א-שרק אלאווסט”, היוצא לאור בלונדון, כי חמאס החליט בשבועות האחרונים לשנות את הגישה ולבצע ויתורים טקטיים שיובילו להפסקת המלחמה, לאחר שקיבל הבטחות מהמדינות המתווכות שכניסה למשא ומתן ארוך תסתיים בהפסקת המלחמה.

המקורות הוסיפו כי לאחר שחמאס קיבל הבטחות בעל פה, ולאחר שהופעלו עליו לחצים כבדים, ארגון הטרור החליט לנצל את ההזדמנות, דחה את התנאי להפסיק את המלחמה לשלב המשא ומתן המקדים לשלב ב’ וביקש שהשלב הזה יהיה פתוח, עד להגעה להסכם בנוגע לכל החטופים, כולל הקצינים והחיילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות