הפרקליטות מתנגדת לדחיית עדותו של ראש הממשלה עד למרץ 2025

חיים טוויל
|
א' תמוז התשפ"ד / 07.07.2024 13:30
בפרקליטות מבקשים שעדות נתניהו תחל ב-1 בנובמבר – בניגוד לבקשת הסנגור עו”ד עמית חדד • הפרקליטות: “התביעה סבורה כי על עדותו של נתניהו להתחיל לכל המאוחר מיד לאחר חגי תשרי”

הרדיפה נמשכת: פרקליטות המדינה \הודיעה היום (ראשון) כי היא מתנגדת לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את עדותו במשפטו לחודש מרץ 2025.

הפרקליטות מבקשת להתחיל את העדות ב-1 בנובמבר.

בהודעות הפרקליטות נכתב: “התביעה בתיקי האלפים הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשת הנאשם 1, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדחות את פרשת ההגנה בתיק לחודש מרץ 2025, בקשה שמשמעותה הקפאת המשפט הפלילי למשך 8 חודשים.

“התביעה סבורה כי על עדותו של ראש הממשלה נתניהו להתחיל לכל המאוחר מיד לאחר חגי תשרי. בתגובת התביעה נאמר, כי אם ראש הממשלה חזר בו ועמדתו העדכנית היא שמילוי תפקידו הציבורי אינו מאפשר ניהול תקין של המשפט, עליו להבהיר כך במפורש, ולא להבליע טענה חדשה זו בבקשה בעניין מועדים”.

תגובת הפרקליטות מגיעה לאחר שעו”ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, הגיש לפני כשבוע וחצי בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו טען כי בשל המלחמה ומסיבות נוספות, נתניהו יוכל להעיד במשפטו רק בחודש מרץ 2025.

נתניהו אמור להעיד בפתחה של פרשת ההגנה.

בכך למעשה ביקש נתניהו הפסקה של חצי שנה בין סיום פרשת התביעה לתחילת פרשת ההגנה.

בבקשתו התייחס הפרקליט לכך שהמדינה נמצאת במלחמה ולקושי להכין את עדותו בתקופה זו. עוד הזכיר בבקשתו את חילופי עורכי הדין, לאור יציאת עו”ד בן צור מהתיק, ואת העבודה שהתקיימו 278 ישיבות במסגרת פרשת התביעה.