צביקה מור נגד הכניעה: “עסקה כזאת תקבור את הבן שלי שם”

צביקה מור, שבנו איתן נחטף ב-7 באוקטובר, הביע התנגדות לעסקה המסתמנת עם חמאס - ותהה: "איך יכול להיות שאנחנו מדברים על עסקה ולא יודעים מה מצב החטופים?"
חרדים 10
א' תמוז התשפ"ד / 07.07.2024 12:33

צביקה, אביו של איתן מור, שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, הביע הבוקר (ראשון) בראיון לרדיו 103FM התנגדות לעסקה המסתמנת עם חמאס.

כשנשאל אם הוא אופטימי – השיב: “אופטימיים. השאלה אצל מי. אם אופטימיים אצל חמאס אני מבין שחמאס ייצא מלוא תאוותו בידו.

“עסקה בה אנחנו לא מקבלים את כל החטופים בבת אחת, אנחנו מסכנים את הרוב המוחלט של החטופים, זו עסקה בה אנו מפסידים את הישגי המלחמה. בואו נסתכל בעיניים של כל המשפחות השכולות שבניהם נפלו במלחמה כדי למנוע את 7 באוקטובר השני. אז עסקה כזו היא לא עסקה אופטימית”.

הוא הוסיף:  “לפני 4 חודשים קיבלנו את אות החיים האחרון מאיתן, אני לא יכול לפרט. כיוון שמדובר בפסיכופת, אולי יותר גרוע מזה, ואני יודע שהבן שלי נמצא בתחתית השרשרת והוא לא ישוחרר, ודאי לא בהתחלה, אני לא יכול להסכים לעסקה כזאת. עסקה כזאת תקבור את הבן שלי שם. מבחינתי, האפשרות היחידה בשבילי לקיום העסקה, וגם את זה אני אומר בדיעבד, כי עסקה זו מילה מכובסת לכניעה לארגון טרור.

“מדינת ישראל שוב נכנעת לארגון טרור, שוב לא עומדת על הקווים האדומים שלה, אבל אם הייתי יודע שכל החטופים חוזרים בפעם אחת ואנחנו שומרים על פילדפי ונצרים, שאלו ההישגים הגדולים של המלחמה, על עסקה כזו אני יכול איכשהו לחשוב. אבל זה לא יקרה.

“איך יכול להיות שאנחנו מדברים על עסקה ואנחנו לא יודעים מה מצב החטופים שלנו? אני דורש ממדינת ישראל כמעצמה אזורית לכופף את סינוואר, למצוא את המחיר שגם סינוואר לא יהיה מוכן לשלם”.

הוא הדגיש:  “מה שבטוח ישבור את התקווה של סינוואר – אם הוא יידע שעל כל יום שהוא מעכב את החטופים מלשוב אלינו, אנחנו לוקחים לו קילומטר מעזה ומספחים למדינה.

“כולנו יודעים שאיבוד אדמה זה מה שמדבר אליהם, אבל אף אחד לא מעז לדבר על זה. אם מדינת ישראל תגיד דברים ברורים מאוד לגבי הלחץ על סינוואר, אני מניח שגם אומות העולם יכבדו אותנו וגם נראה את החטופים יותר מהר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות